8 دلیل مهم که نیاز شما را به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال پررنگتر میکند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال

بازریابی

بازاریابی دیجیتال بیش از هر زمان دیگری مهم است. برای ایجاد یا بهبود استراتژی بازاریابی خود، گام بردارید تا نتایج خود را تسریع کنید. اگر می‌خواهید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید، از کجا شروع می‌کنید؟ این هنوز یک چالش مشترک است. زیرا بسیاری از مشاغل می‌دانند کانال‌های دیجیتال و موبایل چقدر برای جذب و حفظ مشتری حیاتی هستند. با این حال آنها برنامه یکپارچه‌ای برای حمایت از تحول دیجیتال و رشد شرکت و جذب آنلاین مخاطبان خود به طور موثر ندارند.

 


اگر کسب و کار شما از یک برنامه استراتژیک بازاریابی برخوردار نباشد، از هشت مشکلی که بعداً در این مقاله به آنها اشاره کردم رنج خواهید برد. و در مقابل رقبای باهوش دیجیتال، بیشتر ضرر خواهید کرد. برای هر یک از این مشکلات، من همچنین راه‌حل‌های بازاریابی و گام‌های بعدی را برای کمک به شما در بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی برای جلب مشتری بیشتر توصیه می‌کنم.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال، به طور خاص، “دستیابی به اهداف بازاریابی از طریق استفاده از فناوری‌های دیجیتال و رسانه‌ها” است.

فناوری‌ها و رسانه‌های دیجیتال شامل موارد زیر است:

  • وب سایت‌های شرکت و سازمانها
  • برنامه‌های موبایل
  • صفحات شرکت در رسانه‌های اجتماعی
  • موتورهای جستجو
  • تبلیغات
  • ایمیل مارکتینگ
  • مشارکت دیجیتال با سایر شرکت‌های دیجیتال

با این حال، برای موفقیت واقعی، تکنیک‌های دیجیتال باید با رسانه‌های سنتی مانند چاپ، تلویزیون و پست الکترونیکی مستقیم به عنوان بخشی از ارتباطات بازاریابی چند کاناله تلفیق شوند. از همه مهمتر، اکنون بیش از هر زمان دیگر، شما باید بتوانید ارزش کار خود را نشان دهید. در داخل هر تکنیک، بسیاری از تاکتیک‌های دقیق وجود دارد که برای موفقیت مهم هستند. بنابراین، آنها باید ارزیابی و اولویت‌بندی شوند. به عنوان مثال، محتوای پویا برای ایمیل مارکتینگ، شخصی‌سازی وبسایت به محتوای برنامه‌ای، هدف گذاری مجدد برای جستجوی ارگانیک در نظر گرفته شود.

چالش‌های بازاریابی دیجیتال

یک چالش مشترک این است که از کجا شروع به تهیه برنامه بازاریابی دیجیتال کنید. من فکر می‌کنم این ترس وجود دارد که گزارش گسترده‌ای لازم باشد، اما ما معتقدیم که برنامه‌ریزی اصولی بهترین نتیجه را می‌دهد.

چالش‌های بازاریابی دیجیتال

8 دلیل برای اینکه شما ممکن است به یک استراتژی دیجیتال نیاز داشته باشید چیست؟

بنابراین، اگر هنوز استراتژی ندارید یا ممکن است بخواهید بررسی کنید. که کدام یک از مشاغل مهم است که باید در یک بررسی استراتژیک لحاظ شود، ما 8 مشکل متداول را که در صورت عدم استفاده از تجربه ما بوجود می‌آید، بیان کردیم.

1. هدف‌گذاری در کسب و کار

در حال حاضر شرکتهای فاقد استراتژی دیجیتال (و بسیاری از آنها) هدف استراتژیک مشخصی را برای آنچه می‌خواهند از طریق کسب مشتری جدید یا ایجاد روابط عمیق‌تر با مشتریان موجود در آن داشته باشند ندارند. و اگر اهدافی با اهداف بازاریابی دیجیتال ندارید، احتمالاً منابع کافی برای رسیدن به اهداف قرار نمی‌دهید و از طریق تجزیه و تحلیل ارزیابی نمی‌کنید که به این اهداف دست می‌یابید.

2. شناسایی مخاطبان هدف

اگر هنوز در این مورد تحقیق نکرده‌اید، تقاضای مشتری برای خدمات آنلاین ممکن است دست کم گرفته شود. شاید مهمتر از این، بازار آنلاین خود را درک نخواهید کرد. پویایی متفاوت از کانال‌های سنتی، با انواع مختلف مشخصات مشتری و رفتار، پیشنهادات، و گزینه‌های ارتباطات بازاریابی.

3. رقبای موجود و تازه تاسیس سهم بازار را به دست می‌آورند.

اگر منابع کافی را به بازاریابی دیجیتال اختصاص نمی‌دهید، یا از یک روش موقت و بدون استراتژی‌های مشخص استفاده می‌کنید، رقبا سهم بازار دیجیتال را در دست میگیرند.

4- شما یک پیشنهاد ارزشمند آنلاین ندارید!!

یک پیشنهاد ارزش دیجیتالی کاملاً مشخص، که متناسب با شخصیت‌های مختلف مشتری هدف شما باشد، به شما کمک می‌کند خدمات آنلاین خود را تشویق کنید و مشتریان جدید را به تعامل اولیه و وفاداری ترغیب کنید. توسعه استراتژی بازاریابی در همه کانال‌های بازاریابی برای بسیاری از سازمان‌ها کلید این امر است، زیرا محتوا همان چیزی است که مخاطبان شما را از طریق کانال‌های مختلف مانند جستجو، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل و وبلاگ شما درگیر می‌کند.

5. شما مشتریان خود را به اندازه کافی نخواهید شناخت

اغلب گفته می‌شود که دیجیتال “قابل اندازه‌گیری ترین واسطه” است. اما Google Analytics و موارد مشابه فقط حجم بازدیدها و نه احساس بازدیدکنندگان، آنچه آنها فکر می‌کنند را برای شما بازگو می‌کند. شما باید از اشکال دیگر ابزار بازخورد کاربران وبسایت برای شناسایی نقاط ضعف خود استفاده کرده و سپس آنها را برطرف کنید.

6. یک استراتژی یکپارچه ایجاد می‌کنید.

همه موافقند که رسانه‌های دیجیتال وقتی با رسانه‌های سنتی و کانال‌های پاسخگویی یکپارچه باشند، بهترین عملکرد را دارند. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یکپارچه ایجاد کنید. بنابراین بازاریابی دیجیتال برای شما بسیار سخت کار می‌کند! با اجرای یکپارچه برنامه شما، دیجیتال طبق معمول به بخشی از فعالیت بازاریابی و بخشی از تجارت شما تبدیل خواهد شد.

7. پر هزینه بودن بازاریابی سنتی

بطور مثال شما برای تبلیغات تراکتی یا بنری یک شرکت باید کلی هزینه کنید. این در حالی است که شما میتوانید بر بستر دیجیتال با کمترین هزینه تبلیغات را برای محصول خود انجام دهید که بازدهی تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات سنتی و با احتساب هزینه‌های تبلیغاتی خیلی به صرفه‌تر خواهد بود.

8. بهینه سازی کسب و کار

هر شرکتی که دارای وب سایت باشد دارای تجزیه و تحلیل خواهد بود. اما بسیاری از مدیران ارشد اطمینان حاصل نمی‌کنند که تیم‌هایشان آنها را بسازند یا وقت لازم برای بررسی و عمل به آنها را داشته باشند. هنگامی که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را قادر می‌سازد اصول اولیه را به درستی بدست آورید، می‌توانید به پیشرفت مستمر جنبه‌های اصلی مانند بازاریابی جستجو، تجربه کاربر سایت، ایمیل و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بپردازید.

بنابراین، خبر خوب این است که دلایل قدرتمندی برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال و تحول در بازاریابی شما وجود دارد، که می‌توانید برای اقناع همکاران و مشتریان خود استفاده کنید.

سخن پایانی

بطور مثال شما یک محصول با ارزش دارید. اگر شما نتوانید این محصول را به خوبی به مشتری‌هایتان معرفی کنید و آن را به فروش برسانید. قطعاً شما به زودی ورشکست خواهید شد. چاره‌ی کار بازاریابی برای محصول است، که بطور معمول دو نوع بازاریابی وجود دارد.

نوع اول آن، بازاریابی سنتی است که بصورت فیزیکی و تبلیغات در فضای فیزیکی صورت میپذیرد. مانند تبلیغات تراکتی و بنر در سطح شهر و بازاریابی تلفنی و پرزنت مشتریها و …، که با توجه به هزینه زیادی که صرف این نوع بازاریابی و تبلیغات آن می‌شود. باعث کمرنگ‌تر شدن این نوع بازریابی نسبت به نوع دوم بازریابی در سالهای اخیر شده است.

نوع دوم بازاریابی که بسیار حائز اهمیت و ارزان قیمت‌تر از بازرایابی نوع اول است. بازریابی دیجیتال است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال کلیک کنید.

منبع:

SMARTINSIGHTS

نوشتهٔ پیشین
7 دلیل برای استفاده از Microsoft Power BI
نوشتهٔ بعدی
مقایسه Power BI Desktop و Power BI Services
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست