بازاریابی تلفنی چیست؟ مزایا و نکات بازاریابی تلفنی

رسانه های جدید و اشکال بازاریابی آن چنان دنیای فروش را تسخیر کرده اند که به نظر می رسد بازاریابی تلفنی دیگر وجود ندارد. اما این کاملاً صدق نمی کند. تلفن مارکتینگ هنوز هم وجود دارد. اگرچه اشکال جدید بازاریابی آن را بسیار تحت الشعاع قرار می دهد، با این وجود هنوز هم یک روش بازاریابی موثر است که هم به نفع خریداران و هم به نفع فروشندگان است. آنچه شما باید در مورد بازاریابی تلفنی بدانید در این قسمت از کیسان مورد بررسی قرار گرفته است.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی، در واقع نوعی بازاریابی مستقیم است که در آن مشاغل از تماس تلفنی برای فروش یک محصول، خدمات یا درخواست داده های مشتری استفاده می کنند. تلفن مارکتینگ به تماس سرد نیز معروف است. بیشتر مشاغل به طور مرتب از خدمات بازاریابی تلفنی برای جلب مخاطبان گسترده استفاده می کنند.

بسیاری از مشاغل از بازاریابی تلفنی برای اجرای تکنیک های فروش استفاده می کنند. که مردم را متقاعد به خرید محصولات و خدمات خود ترغیب می کند. بازاریابی تلفنی یک روش عالی و مقرون به صرفه برای فروش اکثر محصولات است. با تلفن مارکتینگ، می توانید با تلاش کمتری نسبت به روشهای دیگر تبلیغات، به بیشترین مخاطب ممکن برسید.

مزایا

استفاده از بازاریابی تلفنی برای تجارت شما مزایای بی شماری دارد. در اینجا نگاهی به برخی از آنها می اندازیم.

1. خدمات تعاملی و شخصی بیشتر

بازاریابی تلفنی روشی موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف شما از طریق تلفن برای افزایش فروش شماست. برخلاف نامه های پست الکترونیکی یا نامه های الکترونیکی، تلفن مارکتینگ رابطه شخصی تنگاتنگی بین شما و مشتری برقرار می کند. این نوع بازاریابی به مشاغل کمک می کند تا مشتریان خود را ردیابی کنند، کاری که در تجارت امروز بسیار مهم است.

همچنین، به کسب و کارها امکان می دهد تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند، زیرا اگر بتوانند به جای یک پیام خودکار به یک شخص زنده گوش دهند، احتمالاً بیشتر پاسخ خواهند داد. جنبه تعاملی بازاریابی تلفنی به اطلاع مشتریان بالقوه و موجود شما از محصولات و خدمات شما می رسد و همچنین به آنها علاقه مند می شود.

با کمک یک نماینده فروش واجد شرایط، می توانید ارتباط خوبی با مشتریان خود برقرار کنید و آنها احتمالاً دوباره باز خواهند گشت. خوشبختانه شرکت های خدماتی در این زمینه متخصص هستند، با کمک آنها می توانید حضور حرفه ای تری با تلفن کسب و کار خود برقرار کنید.

2. بازاریابی تلفنی راهی منحصر به فرد برای تبلیغ محصولات و خدمات شماست.

اگر یک کارآفرین هستید، ضروری است که استراتژی بازاریابی تلفنی را در کنار سایر استراتژی های بازاریابی در پیش بگیرید. این روش تجارت شما را قادر می سازد تا افراد بیشتری را به خود جلب کند و آنها را از محصولات و خدمات شما برای افزایش فروش آگاه کند. بازاریابی تلفنی می تواند به شما کمک کند بدون اینکه سرمایه زیادی در تبلیغات سرمایه گذاری کنید، با تعداد بیشتری مشتری ارتباط برقرار کنید. که اغلب این روش در سایر روش های بازاریابی وجود دارد.

فرض کنید شما علاقه مند به استفاده از بازاریابی تلفنی برای افزایش تعداد مشتریانی هستید که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در این صورت، شما باید استراتژیی را برای انتقال پیام خود به کار بگیرید. تا فروش و دسترسی مشتری را به طرز چشمگیری افزایش دهد. بازاریابی تلفنی می تواند به شما کمک کند تا مشتاقان بیشتری نسبت به سایر روش های تبلیغاتی سنتی، مانند تلویزیون و رادیو، برقرار کنید. صحبت شخصی با آنها از طریق تماس تلفنی بی نظیر است. شما باید به طور قطعی شماره گیر پیش بینی را امتحان کنید تا کمپین های بازاریابی تلفنی خود را پربارتر کنید.


خدمات بازاریابی تلفنی ممکن است از این مطالب نیز خوشتان بیاید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازار هدف چیست؟


3. تولید و افزایش درآمد

مزیت عمده بازاریابی تلفنی این است که به شما امکان می دهد فروش خود را افزایش داده و حاشیه سود خود را افزایش دهید. چه بودجه ای دقیق برای فعالیت های بازاریابی خود در نظر داشته باشید و چه نداشته باشید، تلفن مارکتینگ یک کمپین نسبتاً مقرون به صرفه است که می تواند در مدت زمان کوتاه و مشهودی فروش و سود شما را بدست آورد.

روش های بازاریابی تلفنی به راحتی قابل انجام است. به عنوان مثال، می توانید تماس های تلفنی با پیشنهادات ویژه داشته باشید که افراد را ترغیب به خرید یک محصول خاص در وب سایت شرکت شما یا تخفیف یا پیشنهاد ویژه می کند. یا می توانید برای پاسخگویی به سوالات و درخواست های مشتری و مشتریان خود، یک مرکز تماس تلفنی بازاریابی ایجاد کنید.

همانطور که می دانید، استفاده از اشکال سنتی تبلیغات معایب زیادی دارد. بنابراین داشتن فرصتی برای دسترسی بیشتر به افراد از طریق برنامه بازاریابی تلفنی بسیار سودمند است. در صورت استفاده صحیح، این شکل از بازاریابی مستقیم می تواند سود شما را تا 25٪ افزایش دهد. بنابراین، اگر شما علاقه مند به افزایش فروش و افزایش بازدید خود هستید، مزایای بازاریابی تلفنی را در نظر بگیرید.

4- هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد.

بازاریابی تلفنی یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی موجود است. این نوع تبلیغات بسیار مقرون به صرفه تر از هر نوع تبلیغات دیگر است. زیرا می تواند به عنوان بخشی از یک کمپین بزرگتر به جای تلاش مستقل، اجرا شود. بازاریابی تلفنی نوعی تبلیغات ارزان است زیرا خرید یک زمان از شرکتهای تلفنی و انجام مبارزات بازاریابی برای یک کسب و کار هزینه زیادی ندارد. یکی از مهمترین دلایل بازاریابی تلفنی هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد این است که به رسانه تبلیغاتی گران قیمت احتیاج ندارد. هزینه تبلیغات تا حد زیادی کاهش می یابد، زیرا کسب و کار فقط باید هزینه قبض تلفن را به عنوان پرداخت هر بار مصرف بپردازد.

بازاریابی تلفنی همچنین به صرفه بودن بازرگانی را افزایش می دهد. زیرا به آنها این امکان را می دهد که تلاش تبلیغاتی خود را فقط بر روی مشتریانی بگذارند که احتمالاً به تبلیغاتشان پاسخ مثبت می دهند. به عنوان مثال، فرض کنید یک تجارت به دنبال مشتری های جدید است. در این صورت، آنها احتمالاً مخاطبان خاص خود را به جای همه به طور كلی هدف قرار خواهند داد، همانطور كه ​​این امر در مورد رسانه های عادی است. بازاریابی تلفنی همچنین به مشاغل اجازه می دهد تا تنها مشتریانی را که به طور خاص به دنبال خدمات یا کالایی هستند که ارائه می دهند، هدف قرار دهند.

این امر به ویژه برای مشاغل کوچک بسیار مهم است، زیرا باید به بخش عمده ای از مردم تبلیغ کنند تا بتوانند به طور موثر به مشتریانی بالقوه برسند که حتی نمی دانند وجودشان چیست. بازاریابی تلفنی برای شرکت هایی با بودجه محدود نیز مفید است زیرا ارزان تر و کارآمدتر از سایر گزینه های تبلیغاتی است.

5. یک روش برتر برای دریافت بازخورد از مشتریان است.

بازاریابی تلفنی یکی از موثرترین روشهای دریافت بازخورد از مشتریان است. با این نوع بازاریابی می توانید انتظار داشته باشید که بازخورد زیادی از مشتری خود دریافت کنید و این بازخورد با خدمات مشتری زیادی همراه خواهد بود. از آنجا که مردم می دانند تجارت شما برای تماس تلفنی در دسترس است، در صورت داشتن سوالات یا شکایت می توانند به راحتی با شما تماس بگیرند. همچنین، آنها ممکن است در مورد خدمات به مشتری شما و همچنین محصولات و خدمات شما نکاتی را برای پردازش داشته باشند. تماس تلفنی یا پیام موجود در دسترس شما را برایتان آسان می کند.

شما باید به مشتریان خود اطلاع دهید که آزاد هستند. در مورد هر کاری که در مورد تجارت شما است با شما یا بازاریاب از راه دور در میان بگذارند. همیشه باید از مشتریان خود بپرسید که آنها در مورد محصول یا خدمات شما چه چیزی را دوست دارند یا چه چیزی را دوست ندارند. این به شما کمک می کند تا چگونگی بهبود خدمات یا پیام خود را بیابید. در حقیقت، داشتن خدمات مشتری بصورت تلفنی ایده خوبی است تا افراد بتوانند در هر زمان كه به مشاوره یا كمك شما نیاز داشتند تماس بگیرند. رابطه خوب با هر مشتری مهم است، بنابراین سعی کنید آن را دوستانه نگه دارید تا دوباره به او برگردد.

6. بانک اطلاعاتی بازاریابی، مشتری موثر را فراهم می‌کند.

بازاریابی تلفنی یک راه حل موثر برای پایگاه داده بازاریابی ارائه می دهد. و می تواند تعداد منجر به دریافت برای یک کسب و کار را افزایش دهد. تحقیقات بازار بازاریابی تلفنی می تواند اطلاعات مفیدی در مورد روند موجود بازار، مشخصات مشتری هدف، جمعیت شناسی جمعیت های مختلف، اندازه بازار و مشتریان بالقوه فراهم کند. بازاریابی تلفنی اطلاعات درستی را برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موفق و رقابتی فراهم می کند.

این یکی از قدرتمندترین و مقرون به صرفه ترین تکنیک هایی است. که به مشاغل کمک می کند محصولات و خدمات خود را به طور موثر بازاریابی کنند. با استفاده از این تکنیک، مشاغل به راحتی می توانند بر ذهن مشتریان بالقوه تأثیر بگذارند. خدمات بازاریابی تلفنی می تواند درآمد بیشتری نسبت به سایر روشهای بازاریابی برای یک کسب و کار ایجاد کند. زیرا نوعی رابطه با مشتری دارد که سایر کمپین های بازاریابی فقط می توانند رویای آن را داشته باشند. با کمک این روش بازاریابی، یک کسب و کار می تواند به طور موثر با مخاطبان هدف تماس بگیرد، تولید آگهی کند و فروش را افزایش دهد.

7. به عملکرد و نتیجه کمک می‌کند.

بازاریابی تلفنی به شما در ارائه بازخورد و عملکرد مشهود کمک می کند که می توانید با توجه به تماس هایی که برقرار شده و همچنین با کسی ردیابی کنید. بازاریابی تلفنی به شما کمک می کند نتایج و عملکرد را ردیابی کنید. و به شما امکان می دهد از کسانی که با آنها تماس می گیرید و هر چند وقت یک بار با آنها تماس بگیرید.

با ردیابی مخاطب خود، می توانید به خوبی در مبارزات انتخاباتی خود و همچنین اینکه چه عواملی در نتیجه شما تأثیر دارند، درک کنید. بدون پیگیری عملکرد و نتیجه خود، نمی توانید بدانید که کمپین بازاریابی تلفنی شما چقدر موثر است. همچنین، شما نمی دانید در مورد استراتژی بازاریابی یا محصولات و خدمات خود برای درآمدزایی بیشتر می توانید چه کارهایی انجام دهید.


ویژگی‌های یک بازاریاب تلفنی خوب

بازاریابی دیجیتال

 

اگر از بازاریاب های تلفنی کارآمد که وظایف متنوع بازاریابی تلفنی را بر عهده دارند، فاقد بازاریابی تلفنی باشید. کمپین شما هرگز نمی تواند موثر و سودمند باشد. به عنوان یک بازاریاب تلفن، ویژگی ها و شخصیت هایی وجود دارد که باید آنها را داشته باشید. برخی فقط باید ذاتی باشند. در حالی که برخی دیگر هستند که می توانید یاد بگیرید و پرورش دهید.

در اینجا برخی از ویژگی های یک بازاریاب تلفنی خوب آورده شده است.

توانایی تأمین ارزش به طور متقاعد کننده

اولین کیفیت این است که بتوانید ارزش مشتری خود را فراهم کنید. شما باید بتوانید مشتریان خود را برای خرید محصولات یا خدمات خود متقاعد کنید، و آنها می خواهند ادامه دهند و شما را به دیگران توصیه کنند. اگر قادر به انجام این کار نیستید، احتمالاً بازاریابی تلفنی برای شما مناسب نیست.

توانایی یادگیری و یادگیری مجدد

یکی دیگر از ویژگی های بازاریاب تلفن، توانایی و تمایل به یادگیری بیشتر است. شما باید مایل باشید چیزهای جدیدی در مورد صنعت خود بیاموزید. تا بتوانید خود را برای دسترسی به مشتریان جدید و موجود واجد شرایط کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند که نمی توانند چیز جدیدی یاد بگیرند زیرا آنها در حال حاضر فروشنده تلفن خوبی هستند. این ذهنیت شکست در بازاریابی تلفنی است.

توانایی پایداری

یک بازاریاب تلفن خوب، باید پیگیر باشد اما آزار دهنده نباشد. نمی توانید افراد را یک شبه تغییر دهید. حتی اگر به نظر می رسد می توانید مهارت های خود را به سرعت تغییر دهید. این مهم است زیرا اگر مداوم و با انگیزه باشید، افراد احتمالاً شما را استخدام می کنند.

مهارت‌های ارتباطی

شما باید بتوانید با اصطلاحات روشن، قانع کننده و مودبانه با مشتریان جدید و مشتریان فعلی خود به خوبی ارتباط برقرار کنید. همچنین شما باید بتوانید با تیم خود ارتباط موثر برقرار کنید.

توانایی گوش دادن

بسیاری از افراد در گوش دادن به دیگران مشکل دارند و این مشکل بر کیفیت ارتباط آنها با مشتریان و حتی تیمشان تأثیر می گذارد. این به نوبه خود، در کیفیت عملکرد آنها تأثیر می گذارد. یک بازاریاب تلفن خوب باید بتواند به صحبت های طرف مقابل گوش دهد. و سپس آنچه در ذهن او می گذرد را بفهمد. شما باید مایل باشید به تمام مشکلات و شکایات مشتریان خود گوش فرا دهید و مایل باشید با آنها برای تأمین ارزش کار کنید.

ذهنیت مثبت

یک بازاریاب از راه دور همیشه باید یک ذهنیت مثبت را به تصویر بکشد و لذت بخشی از خود را نشان دهد. تا بتواند آن را به مشتری ارائه دهد. این نوع انگیزه همان چیزی است که اکثر مشتریان برای خرید محصولات و خدمات شما آنها را تحریک می کنند. یک بازاریاب تلفنی دلپذیر در مقابل یک تلفن همراه بدخلق، اکثر مشتریان برای حضور در آن ها خلق خوشحال کننده ای را انتخاب می کنند.

نکاتی برای بازاریابی تلفنی موفق

اگر می خواهید در کارزارهای تلفن مارکتینگ خود موفق باشید، مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. در اینجا برخی از آنها وجود دارد.

سازگاری

سازگاری در تلفن مارکتینگ بسیار مهم است. شما نمی توانید کمپین خود را فقط شروع کنید و در نیمه راه متوقف کنید در حالی که انتظار دارید نتیجه مثبتی بگیرید. حتی اگر همزمان فقط یک یا دو مشتری دارید. باز هم باید کمپین های خود را فشار دهید تا زمانی که آنها شروع به تولید سرنخ کنند.

با مخاطبان هدف خود صادق باشید

به یاد داشته باشید بزرگترین عاملی که شانس موفقیت شما را تحت تأثیر قرار می دهد. میزان اطلاعاتی است که شما مایلید با چشم انداز خود به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که شما باید با آنها صریح و صادق باشید. اگر آنها به شما اعتماد نکنند، مهم نیست که شما چه چیزی ارائه می دهید یا چقدر تجربه دارید.

مردم از کسانی خرید می کنند که با آنها احساس راحتی می کنند. آنها ممکن است هنگام تصمیم گیری کار دیگری نداشته باشند، بنابراین ابتدا اعتماد آنها را جلب کنید. اگر بتوانید با مشتریان خود اعتماد سازی کنید، پس با تلفن مارکتینگ به راحتی موفق خواهید شد.


بیشتر بخوانید:

بازار هدف چیست؟


اعتماد به نفس و خوشایند بودن

شما باید اطمینان داشته باشید که فروش خود را انجام می دهید. و در آخر هم برای شما نتیجه می دهد. بنابراین، بگذارید صدای شما همیشه لذت و اعتماد به نفس را نشان دهد. که نشان می دهد شما به خود، محصولات و مشتریان خود ایمان دارید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، مشتریان به سرعت شما را قابل اعتماد و قابل دسترسی می یابند. همیشه باید به خاطر داشته باشید که صدای شما نشان می دهد که آیا دانش و اعتماد دارید یا نه. همچنین، آماده باشید تا بدون اینکه این تصور را ایجاد کنید که نمی خواهید گوش دهید، به همه سوالات آنها پاسخ دهید.

نتیجه

چه برای مشاغل کوچک و چه شرکت های بزرگ. بازاریابی تلفنی همچنان به عنوان یک استراتژی موثر در جذب فروش، درآمد و سود بیشتر، ایجاد تعامل مشتری و و غیره باقی مانده است. برای استفاده بهتر از تلفن مارکتینگ، توصیه می شود آن را با سایر روش های بازاریابی مرتبط کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان داشته باشید که چندین کمپین بازاریابی برای خدمات دهی به مخاطبان متنوع دارید.

نوشتهٔ پیشین
بازاریابی دیجیتال چیست؟
نوشتهٔ بعدی
اهمیت سئو برای سایت
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست