4 چالش و موانع بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

تحلیل بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی، فرایند پیچیده‌ی بررسی بیگ دیتا برای کشف اطلاعات است. این اطلاعات، الگوهای پنهان، روند بازار، همبستگی‌های ناشناخته و ترجیحات مشتری را شامل می‌شود. تحلیل اطلاعات می‌تواند به سازمان‌ها برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌ی تجاری و بالینی کمک کند. صنعتی که با محوریت داده‌های پزشکی شکل می‌گیرد بیشترین پیچیدگی را میان صنایع دارد. این داده‌ها نه تنها از منابع مختلفی تهیه می‌شوند، بلکه باید با مقررات دولتی نیز مطابقت داشته باشند. این فرایند دشوار و ظریف است و نیازمند سطوحی از امنیت و ارتباط است. بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

چالش ها و موانع بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

نکات ذکر شده در مقالات قبلی تنها تعدادی از مزایای بی شمار داده های بزرگ در مراقبت های بهداشتی وجود دارد ،گفته شد، با مزایا محدودیت هایی نیز همراه است. به منظور ارائه تصویری کامل از موضوع، اکنون تعدادی از موانع و چالش‌های داده‌های مراقبت‌های بهداشتی را فهرست می‌کنیم که سازمان‌ها می‌توانند هنگام پیاده‌سازی تجزیه و تحلیل در فرآیندهای خود با آن‌ها مواجه شوند.

بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

یکپارچه سازی و ذخیره سازی داده ها:

یکی از بزرگترین موانع در راه استفاده از داده های بزرگ در صنعت پزشکی این است که چگونه داده های پزشکی در بسیاری از منابع تحت کنترل ایالت ها، بیمارستان ها و بخش های اداری مختلف پخش می شود. ادغام این منابع داده مستلزم ایجاد زیرساخت جدیدی است که در آن همه ارائه دهندگان داده با یکدیگر همکاری می کنند.

به اشتراک گذاری داده ها:

به همان اندازه مهم پیاده سازی نرم افزار گزارش دهی آنلاین جدید و استراتژی هوش تجاری است که به همه کاربران مرتبط اجازه می دهد تا با داده ها در ارتباط باشند. مراقبت‌های بهداشتی باید با سایر صنایعی که قبلاً از روش‌های مبتنی بر رگرسیون استاندارد به روش‌های آینده‌نگرتر مانند تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل گراف حرکت کرده‌اند، عقب بیفتد. این کار با کمک ابزارهای گزارش‌دهی مدرن مانند ایجاد کننده داشبورد انجام می‌شود که به هر کسی اجازه می‌دهد به راحتی تجزیه و تحلیل پیشرفته را تنها با چند کلیک انجام دهد.

بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

امنیت و حریم خصوصی:

امنیت و حفظ حریم خصوصی دغدغه‌های دائمی برای هر صنعتی است، و مهم ترین صنعت در این حوزه امنیت داده ، صنعت پزشکی است. روزانه، بیمارستان ها و مراکز مراقبتی با داده های حساس بیمار که باید به دقت محافظت شوند، سروکار دارند. با در نظر گرفتن این واقعیت که داده ها از منابع مختلف دریافت می شوند، امنیت می تواند چالشی برای این نوع سازمان ها باشد. برای جلوگیری از این امر، پیروی از مقررات قانونی، انجام ممیزی های منظم برای اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی پیش می رود، و آموزش کارکنان در مورد بهترین شیوه های حفاظت از داده ها ضروری است.

سواد داده:

استفاده از کلان داده در مراقبت های بهداشتی شامل فرآیندها و ابزارهای زیادی برای جمع آوری، پاکسازی، پردازش، مدیریت و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده های موجود است. این امر مستلزم سطحی از دانش و مهارت است که می تواند برای کاربران متوسطی که با این فرآیندها آشنایی ندارند محدودیت ایجاد کند. با این حال، در حالی که سواد داده ممکن است یکی از معایب بزرگ داده های بزرگ در مراقبت های بهداشتی باشد، دیگر اینطور نیست. در سال های گذشته ابزارهای سلف سرویس BI مختلفی با هدف گشودن درهای تحلیلی به روی هر نوع کاربری بدون نیاز به دانش فنی توسعه یافته است.

بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی

بنابراین، حتی اگر این خدمات تحلیلی به راحتی گرفتن لیوان چایی نباشد، اما شما نیازمند داده هستید، برای همین باید به برنامه های جدید تجزیه و تحلیل مراقبت های بهداشتی اهمیت دهید. علاوه بر این، خوب است گاهی اوقات نگاهی به اطراف بیندازید و ببینید که صنایع دیگر چگونه با آن کنار می آیند. آنها می توانند به شما انگیزه دهند تا ایده های خوب را با خود سازگار کنید و بپذیرید.

منبع: www.datapine.com

نوشتهٔ پیشین
مزایا و معایب سازگاری و 8 روش مفید برای تقویت سازگاری در محل کار
نوشتهٔ بعدی
مفهوم مسئولیت چیست؟ و 2 تکنیک طلایی مدیریت برای تعریف مسئولیت
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست