تحلیل گران اطلاعات هوش تجاری به چه کسانی می‌گویند و وظایف آنها چیست؟

تحلیل گران اطلاعات هوش تجاری از داده‌ها برای کشف روند بازار و برای افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنند.آنها بعضا در شرکت‌ها به عنوان مشاور عمل می‌کنند تحلیل‌گران اطلاعات این داده‌ها را از چندین روش جمع‌آوری می‌نمایند:

  • استخراج داده‌های کامپیوتری شرکت از طریق نرم‌افزار
  • نگاه کردن به اطلاعات رقیب در بازار و روند صنعت

جهت کاهش هزینه‌ها و تثبیت موقعیت شرکت در صنعت مربوطه می‌باشد.

تحلیل گر هوش تجاری

تحلیل‌گران اطلاعات بیشتر وقت خود را به تحلیل اطلاعات (روند گذشته،شرایط فعلی و غیره)سپری می‌کنند.آنها قادر به نگاه کردن و درک توده‌های بزرگ اطلاعات و سپس ارتباط با روند شرکت می‌باشند.

الزامات تحصیل در این حوزه چیست ؟

تحلیل‌گران هوش تجاری دارای حداقل مدرک لیسانس در رشته هوش تجاری، مدیریت، حسابداری، اقتصاد، آمار، علم اطلاعات و یا مشابه این موارد هستند. کارهای پیچیده‌تر ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت کسب و کار (MBA) داشته باشد.

مهارت‌های شغلی و الزامات

مهارت‌های فنی: تحلیل‌گران اطلاعات هوش تجاری از برنامه‌های کامپیوتری پیچیده برای داده‌کاوی استفاده می‌کنند و به دنبال کشف یک روند هستند.

مهارت‌های تحلیلی: قسمت مهم از این کار شامل توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌باشد و جهت کشف روند مناسب در موقعیت‌های مناسب هستند

مهارت‌های ارتباطی: هنگامی که داده‌ها تجزیه و تحلیل می‌شوند تحلیل گران اطلاعات باید یافته‌های خود را به مدیران ارائه دهند.

حل مسئله: این افراد باید نسبت به روند داده‌ها دقت داشته باشند و راه‌حل‌هایی برای ایجاد درآمد بیشتر و کاهش ضرر را پیشنهاد کنند.

مدیریت زمان: تحلیل گران اطلاعات هوش تجاری در پروژه‌های بزرگ، بسیاری از جریان داده‌ها را به نحوی پیاده‌سازی کنند.که امکان قضاوت و نظردهی را در کمترین زمان ایجاد کنند.

آینده تحلیل گران هوش تجاری

با توجه به آمارهای جهانی تمام مشاغل مرتبط با تحلیل هوش تجاری از سال 2010 با رشد چشم‌گیری روبرو بوده و پیش‌بینی می‌شود با افزایش شرکت‌هایی که هوش تجاری را در سازمان خود پیاده‌سازی می‌نمایند این تقاضا ادامه داشته باشد.

نوشتهٔ پیشین
مایکروسافت پاور بی آی آینده اکسل است؟!
نوشتهٔ بعدی
پیش‌بینی آینده جهان درباره هوش مصنوعی از زبان مدیرعامل شرکت بنز آقای دیتر زیچه
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست