سئو چیست؟ 3 تکنیک کار سئو را بشناسید.

دنیای گوگل، یک دنیای متفاوت و بسیار بزرگ است که در حال حاضر به یک منبع بسیار عظیم اطلاعاتی تبدیل شده است. به همین خاطر گوگل روز به روز برای بهبود ارتباط خود با کاربر در تلاش است. هر کسب‎‌وکاری برای فعالیت خود در این بسترعظیم نیاز به دیده شدن دارد، که بتواند کسب‌وکار خود را رونق بخشد.

ارتباط اصلی بین کاربر و گوگل در سرچ کردن کلمات از طرف کاربر است. چند درصد از کاربرانی که روزانه به سرچ در گوگل میپردازند، به کسب‌وکار شما نیاز دارند؟ چه تعداد از این کاربران مخاطبان هدف شما هستند؟ چه راهکاری برای دیده شدن وجود دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوالها پاسخ دهیم…

 

انواع سئوسئو چیست؟ 3 تکنیک کار سئو را بشناسید.

ادامه‌ی صحبت‌هایم را با یک مثال شروع میکنم. بطور مثال شما یک کسب‌وکار در دنیای فیزیکی دارید و می‌خواهید این کسب‌وکار را به صورت اینترنتی راه‌اندازی کنید. آیا کسب‌وکاری که بصورت فیزیکی انجام میشود را میتوانید بصورت آنلاین داشته باشید؟ جواب این سوال بلی است؛ زیرا در کسب‌وکار آنلاین راهکارهایی وجود دارد که شما حتی بهتر و بیشتر از کسب‌وکار فیزیکی به درآمد میرسید.

در ابتدای کار، این موضوع مطرح می‌شود که چه راهکاری برای دیده شدن کسب‌وکارتان در بستر گوگل وجود دارد؟ اولین قدم سئوی اصولی سایت است. ما قبلا درباره اهمیت سئو برای سایت صحبت کردیم، در این مقاله از کیسان قصد داریم انواع سئو را مورد بررسی قرار دهیم. برای شروع کار توضیح کوتاهی در مورد سئو خواهیم داد.

سئو چیست؟

SEO مجموعه‌ای از استراتژی‌هاست که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک، به وبسایت از نتایج جستجوی ارگانیک استفاده می‌شود. استراتژی‌های SEO به وبسایت‌ها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط، رتبه خوبی کسب کنند. در اصل سئو بهینه‌سازی صفحات (یا کسب‌وکارها) برای گوگل است، که اینکار باعث جذب کاربر به سایت میشود.

نکته: اکثر افراد بعد از سرچ کلمات مورد نظر، تنها صفحات اول و سایت برتر براثر رتبه‌بندی را مورد بررسی قرار می‌دهند. پس شما باید روی کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارتان بیشتر کار کنید تا در نتایج جستجوی سایتهای برتر قرار گیرید.

در زیر، به عنوان مثال، برخی از نتایج برتر برای جستجوی “کفش مجلسی مردانه” آمده است. اگر کسب‌وکار شما مربوط به تولید و یا فروش کفش مردانه باشد می‌توانید سایت خود را بهینه کنید تا به شما کمک کند در این صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده شوید.

دیجیتال مارکتینگسئو چیست؟ 3 تکنیک کار سئو را بشناسید.

انواع مختلف سئو چیست؟

سئو از طیف گسترده‌ای از تاکتیک‌ها تشکیل شده است. و چندین نوع مختلف از استراتژی‌های سئو وجود دارد. این انواع عبارتند از:

  • سئو داخلی صفحه
  • سئو خارج از صفحه
  • سئو فنی

بیایید انواع مختلف استراتژی SEO را بررسی کنیم!

سئو داخلی صفحه

سئو داخلی یکی از انواع اصلی سئو است، که به عناصر بهینه‌سازی در وبسایت شما اشاره دارد که می‌توانید مستقیماً آنها را کنترل کنید. اگر می‌خواهید سایت شما در نتایج جستجوی مربوطه ظاهر شود، باید از تکنیک‌های SEO داخلی در وبسایت خود استفاده کنید. برخی از عناصر وبسایت شما که می‌توانید به عنوان بخشی از SEO داخلی بهینه کنید، عبارتند از:

  • URLها: آدرس وب هر صفحه باید مختصراً محتوای آن را شرح دهد و دارای یک کلمه کلیدی مرتبط باشد.
  • برچسب‌های عنوان: عناوین شما باید توصیفی و حاوی کلمات کلیدی باشد. علاوه بر این، باید کاربرانی که عنوان مقاله شما را می‎بینند را ترغیب به کلیک روی مقاله شما کنند. پس از عناوین جالب و منحصر به فرد استفاده کنید. (برای دیدن مثالهایی در این زمنیه به قسمت مقالات  کیسان مراجعه نمایید.)
  • برچسب‌های Alt: برچسب‌های Alt محتوای تصاویر شما را توصیف می‌کنند تا کاربران و موتورهای جستجو بتوانند آنها را بهتر درک کنند.

طریقه-انتخاب-برچسب altسئو چیست؟ 3 تکنیک کار سئو را بشناسید.

  • برچسب‌های عنوان یا تایتل‌ها: برچسب‌های عنوان مطالب شما را به بخش‌هایی تفکیک می‌کنند و مکانی عالی برای درج کلمات کلیدی مرتبط هستند.
  • پیوندهای داخلی: اتصال صفحات سایت با پیوندها به کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا آنها را پیدا کنند. همچنین به شما کمک می‌کند تا معتبر بودن صفحات جدید را ارتقاء داده و رتبه‌بندی آنها را افزایش دهید.
  • محتوا: یکی از مهمترین قسمت‌ها تولید محتواست. محتوای سایت شما باید برای مخاطبان مفید باشد. همچنین باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط و سایر ویژگی‌ها مانند عناصر چندرسانه‌ای مانند تصاویر، ویدئو و… باشد.
  • پیمایش: پیمایش سایت شما باید آسان باشد تا کاربران بتوانند آنچه را که لازم دارند پیدا کنند و در سایت شما بمانند. اگر بازدیدکنندگان غالباً اندکی پس از ورود از سایت شما خارج شوند، ممکن است رتبه‌بندی شما آسیب ببیند.
  • طراحی: یک طراحی غیرحرفه‌ای یا غیر جذاب باعث می‌شود کاربران، وبسایت شما را ترک کنند. برای درگیر کردن و ارتقاء رتبه‌بندی به طراحی تمیز، مدرن و حرفه‌ای نیاز دارید.

برخی از نمونه‌ تکنیک‌های SEO داخلی عبارتند از:

  • ایجاد محتوایی که مورد علاقه مشتریان شما باشد و شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد.
  • از جمله کلمات کلیدی در عناصری مانند URLهای شما، برچسب‌های عنوان و …
  • ساده‌سازی پیمایش سایت برای کاربر پسندتر بودن آن.
  • طراحی وبسایت خود را بهبود ببخشید تا سایت شما زیبایی بیشتری داشته باشد و استفاده از آن راحت‌تر باشد.

سئو خارجی صفحه

علاوه بر سئو داخلی، سایت شما به سئو خارج از صفحه نیز نیاز دارد. این نوع SEO شامل فاکتورهایی خارج از وبسایت شما است که مستقیماً آنها را کنترل نمی‌کنید. بارزترین تاکتیک SEO خارج از صفحه، کسب بک لینک است.

بک لینک‌ها پیوندهای سایت شما از وبسایت‌های دیگر هستند. Google از کمیت و کیفیت پیوندهای سایت شما برای تعیین اعتبار آن استفاده می‌کند، که بر رتبه‌بندی نتایج جستجو تأثیر می‌گذارد. بک لینک‌ها همچنین به Google کمک می‌کنند تا صفحات موجود در سایت شما را پیدا کند.

سه نوع لینک اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

پیوندهای طبیعی: وقتی سایت‌های دیگر محتوای شما را با سرچ پیدا کنند و به آن پیوند دهند، پیوندی طبیعی بدست می‌آورید. یا بطور مثال منبع حساب میشوید.
پیوندهای ساخته شده: وقتی محتوای خود را برای شخصی تبلیغ می‌کنید، پیوندهای ساخته شده به دست می‌آورید و سپس وی به آن پیوند می‌دهد.
پیوندهای ایجاد شده: پیوندهای ایجاد شده پیوندهایی هستند که خودتان در صفحات دیگر مانند فهرست‌ها یا اطلاعیه‌های مطبوعاتی قرار می‌دهید. این استراتژی توصیه نمی‌شود، زیرا موتورهای جستجو ممکن است آن را ناخواسته تلقی کنند. و منجر به گرفتن امتیاز منفی از گوگل شوید.

بنابراین، SEO خارجی بر افزایش کمیت و کیفیت پیوندهای طبیعی و ساخته‌شده به سایت شما تمرکز دارد. برخی از تکنیک‌های SEO خارج از صفحه عبارتند از:

  • ایجاد محتوای کاملاً قابل پیوند‌، مانند راهنماها و اینفوگرافیک‌ها.
  • با وبلاگ نویسان تماس بگیرید و به آنها پیشنهاد کنید که در یک پست به محتوای شما پیوند دهند.
  • به اشتراک گذاشتن محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی.

سئو فنی

سئوی تکنیکالسئو چیست؟ 3 تکنیک کار سئو را بشناسید.

SEO فنی بر روی بهینه‌سازی وبسایت و سرور متمرکز است که به سایت شما در رتبه‌بندی بهتر موتورهای جستجو کمک می‌کند. این کار اغلب به کمک موتورهای جستجو برای خزیدن و درک وبسایت شما متمرکز است، همچنین باعث بهبود و جذب کاربر می‌شود. سئو فنی نوع دیگری از سئو است که هر وبسایتی به آن نیاز دارد. این تضمین می‌کند که موتورهای جستجو سایت شما را فهرست‌بندی می‌کنند. و به شما کمک می‌کند تا از SEO داخلی و خارجی خود نهایت استفاده را ببرید. سئو چیست؟

نکته: در این نوع از سئو باید سایت خود را به موتورهای جستجوی گوگل معرفی کنید. سئو چیست؟

برخی از نمونه‌های بهبود فنی SEO شامل موارد زیر است:

سرعت بخشیدن به سایت: Google از سرعت صفحه به عنوان عامل رتبه‌بندی استفاده می‌کند. و یک صفحه سریعتر، تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد. بهبود سرعت صفحه ممکن است شامل تکنیک‌هایی مانند پاک کردن کد، فشرده‌سازی تصاویر و استفاده از حافظه پنهان مرورگر باشد.سئو چیست؟
ایجاد یک نقشه سایت XML: یک نقشه سایت XML به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را با سرعت بیشتری بخزند و نمایه‌های دقیق سایت شما را ایجاد کنند.سئو چیست؟

محتوای تکراری: داشتن محتوای تکراری در سایت می‌تواند به رتبه شما آسیب برساند. یک برچسب به Google می‌گوید کدام نسخه از صفحه اصلی است و با تغییر مسیر 301 به شما امکان می‌دهد ترافیک را از یک URL به آدرس دیگر هدایت کنید.
استفاده از طراحی ریسپانسیو: طراحی ریسپانسیو، سایت شما را قادر می‌سازد تا در دستگاه‌های تلفن همراه به درستی نمایش داده شود تا بتواند آن را در دستگاه‌های مختلف تنظیم کند. سئو چیست؟

نوشتهٔ پیشین
پایتون چیست؟ آموزش پایتون ؛از کجا و چگونه شروع کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
نقش ذخیره‌سازی داده‌ها در معماری هوش تجاری چیست؟

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست