مزایا و معایب سازگاری و 8 روش مفید برای تقویت سازگاری در محل کار

برخــی از ویژگی‌های شخصیتی شما به مقابله با موقعیت‌های خاص در محل کار کمک می‌کند. هر چه بیشتر بتوانید با شرایط در حال تغییر سازگار شوید، کارمند بهتری خواهید بود. در این مقاله، اهمیت سازگاری در محل کار، مزایای آن و چگونگــی بهبود سازگاری را تعریف خواهیم کرد.

چرا سازگاری در محل کار مهم است؟

سازگاری در محیط کار به دلایل مختلفــی مهم است. دلیل اول، کارفرمایان برای کارکنانــی که با موفقیت قادر به مدیریت تغییرات در محل کار هستند ارزش قائل هستند. علاوه بر این، هرچه سازگارتر باشید، در مجموع بهره‌وری بیشتری خواهید داشت. این مهم است زیرا توانایی مدیریت تغییرات به آسانی، زمانی را که ممکن است به طور معمول در هنگام ارائه یک چالش جدید صرف استرس داشته باشید، آزاد می‌کند.

انطباق پذیر بودن نیز مهم است زیرا توانایــی شما را برای باهوش بودن، نشان دادن مهارت‌های رهبری، عزم، مهارت‌های تحلیلی و موارد دیگر نشان می‌دهد. همه این‌ها ویژگی‌های ارزشمندی هستند که یک کارفرما در یک کارمند به دنبال آن است.

سازگاری در محل کار

سازگاری در محل کار

مزایای سازگاری در محل کار

سازگاری در محیط کار مزایای متعددی دارد. در اینجا برخــی از مزایای سازگاری در محل کار آورده شده است:

  • شما کارمند ارزشمندتری خواهید بود
  • شما رهبر بهتری خواهید بود
  • برای رویارویی با چالش‌ها مجهزتر خواهید بود
  • شما شادتر خواهید بود
  • سازگاری با تغییرات شغلی برای شما آسان‌تر خواهد بود

صرف نظر از حوزه‌ای که در آن هستید، تغییراتی در نحوه انجام کار و محیط کلی محل کار بوجود بیاید، غیر معمول نیست. به همین دلیل، کارفرمایان می خواهند کارکنانی را استخدام کنند که توانایی سازگاری با این تغییرات مداوم را داشته باشند. سازگاری به کارفرما نشان می دهد که می توانید تغییرات و چالش های جدید را به راحتی مدیریت کنید.
شما رهبر بهتری خواهید بود

هرچه سازگارتر باشید، ویژگی های رهبری بیشتری خواهید داشت. این می تواند شامل تمرکز، انگیزه و دیدگاه باز باشد. وقتی دیگران می بینند که شما در حال استقبال از تغییر هستید، به آنها الهام می شود که همین کار را انجام دهند. انطباق پذیر بودن به شما کمک می کند تا احترام همکارانتان را جلب کنید. هر چه بهتر بتوانید تغییرات را مدیریت کنید، بهتر می توانید شرکت خود را در کل رهبری کنید.
برای رویارویی با چالش ها مجهزتر خواهید بود

هرچه سازگارتر باشید، بهتر می توانید به طور موثری با ناملایمات کنار بیایید بدون اینکه بهترین نتیجه را از شما بگیرد. این به معنای داشتن ذهنیتی تجدید شده و انعطاف پذیر بودن بدون توجه به چالش های محل کار است.
شما شادتر خواهید بود

برای برخی، تغییرات در محل کار می تواند باعث استرس شود. بنابراین، هر چه بهتر بتوانید تغییرات را پیش‌بینی کنید و با آن سازگار شوید، شادتر و راحت‌تر خواهید بود. انطباق پذیر بودن به این معنی است که به خود و توانایی خود در تغییر با زمان ایمان داشته باشید. وقتی تغییر را می پذیرید، اساساً دلیلی برای شاد بودن بدون توجه به شرایط پیدا کرده اید.
سازگاری با تغییرات شغلی برای شما آسان تر خواهد بود

اگر با تغییراتی روبرو می شوید که شغل شما را تهدید می کند، توانایی شما در سازگاری استرس شما را در رابطه با این شرایط جدید کاهش می دهد. هرچه استرس کمتری داشته باشید، مجهزتر خواهید بود تا تنظیمات لازم را انجام دهید و ادامه دهید.

با تغییرات مداوم در فناوری و سایر زمینه ها، مهم است که در حرفه انتخابی خود مرتبط بمانید. هرچه سازگارتر باشید، روش‌های جدید انجام کارها را راحت‌تر می‌پذیرید. این شامل اجرای یک سیستم محل کار جدید، ابزارهای جدید یا استراتژی های تجاری جدید است. هرچه سازگارتر و در نتیجه مرتبط‌تر باشید، بهتر می‌توانید با چشم‌انداز جاری تغییر کنید.

 

سازگاری در محل کار

سازگاری در محل کار

چگونه در کار سازگارتر شویم

این که آیا به سختی شروع به پذیرش سازگاری کرده اید یا به دنبال تقویت مهارت های خود در این زمینه هستید، راه های زیر را برای افزایش سازگاری خود در محل کار در نظر بگیرید:

  • از منطقه امن ات فاصله بگیر
  • شنونده بهتری باشید
  • سوالات خود را بپرسید
  • حاضر به اشتباه باشید
  • مثبت را پیدا کنید
  • از همکاران خود یاد بگیرید
  • تعادل را در زندگی خود پیدا کنید
  • هوش هیجانی را تمرین کنید
1. از منطقه راحتی خود خارج شوید

وقتی از منطقه راحتی خود خارج می شوید، با موقعیت های جدیدی روبرو می شوید که معمولاً با آنها روبرو نمی شوید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر می‌توانید انعطاف‌پذیری را از خود نشان دهید و بهترین نحوه نزدیک شدن به سناریوهای جدید را ارزیابی کنید.

2. شنونده بهتری باشید

برای سازگاری، مهم است که فعالانه به آنچه در محل کار می گذرد گوش دهید. این به این دلیل است که هر چه شنونده بهتری باشید، بهتر می توانید درک کنید که چگونه باید با یک موقعیت برخورد کرد. این به شما این امکان را می دهد که هر تعارض یا تغییری را به راحتی حل کنید، بهترین پاسخ را ایجاد کنید و محیط مثبت تری ایجاد کنید

3. سوال بپرسید

در نظر بگیرید که از همکاران خود بپرسید که چگونه وظایف خاصی را انجام می دهند و موقعیت های خاصی را در محل کار مدیریت می کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری سازگاری این است که نه تنها مشاهده کنید، بلکه به طور فعال از دیگرانی که در این زمینه برتر هستند مشورت بگیرید. اطمینان حاصل کنید که سوالات شما حرفه ای و به خوبی فکر شده است.

4. مایل به اشتباه باشید

اگرچه اشتباه کردن می تواند ناامید کننده باشد، اما فرصت های مختلفی مانند توانایی یادگیری یک درس ارزشمند، به اشتراک گذاشتن دانش و در نظر گرفتن راه حل های آینده را برای شما فراهم می کند. وقتی نوبت به اشتباهاتتان در محل کار می رسد، طرز فکرتان را تغییر دهید. هرچه در پذیرش اشتباهات خود بهتر باشید، در مدیریت پیامدها سازگارتر خواهید بود.

سازگاری در محل کار

سازگاری در محل کار

5. موارد مثبت را پیدا کنید

بسیاری از چیزها در زندگی و محل کار طبق برنامه پیش نمی رود. هنگامی که این اتفاق می افتد، روی نکات مثبت تمرکز کنید. این به شما امکان می دهد طرز فکر خود را تغییر دهید و به نکات مثبت توجه کنید. در نظر بگیرید که چه چیزی می توانید از این موقعیت ها حذف کنید و به آینده خوش بین باشید.

6. از همکاران خود یاد بگیرید

یکی از راه های عالی برای یادگیری سازگاری این است که مشاهده کنید که چگونه همکارانتان تغییر را پذیرفته اند. روشی را که آنها سازگاری خود را در شرایط خاص نشان می دهند و اینکه چگونه می توانید همان مفاهیم را به کار ببرید را در نظر بگیرید. همچنین می‌تواند مفید باشد که از آنها در مورد راهنمایی‌هایی که می‌توانند در این زمینه به شما ارائه دهند، بپرسید.

7. تعادل را در زندگی خود پیدا کنید

داشتن تعهدات زیاد در زندگی و محل کار طبیعی است. هرچه متعادل‌تر باشید، برای مقابله با تغییرات قریب‌الوقوع، منطقی‌تر و روشن‌تر خواهید بود. مطمئن شوید که برای ارزیابی بخش های مختلف زندگی خود و زمانی که به آنها اختصاص می دهید، وقت می گذارید.

8. هوش هیجانی را تمرین کنید

وقتی سعی می کنید سازگارتر شوید، هوش هیجانی خود را تمرین کنید. یعنی مطمئن شوید که بر احساسات خود مسلط هستید و از احساسات اطرافیان خود آگاه هستید. این به شما کمک می کند رفتار و واکنش خود را به تغییرات و موقعیت های خاص در محل کار شکل دهید.

منبع:

indeed.com

کانون ارزیابی
نوشتهٔ پیشین
3 مزیت طلایی تجزیه و تحلیل داده های کلان در مراقبت های بهداشتی
نوشتهٔ بعدی
4 چالش و موانع بیگ دیتا در صنعت مراقبت های بهداشتی
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست