15 ابزار برای طراحی داشبوردهای مدیریتی در سازمانها

هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری (BI) در واقع تبدیل داده‌های یک سازمان به بینشی است که می‌تواند برای اطلاع‌رسانی تصمیمات تجاری استفاده شود. تحلیلگران BI برای استقرار هوش تجاری، دسترسی و تجزیه و تحلیل مجموعه‌های داده و ترجمه یافته‌های آنها به گزارش‌ها، خلاصه‌ها، داشبوردها، نمودارها یا نقشه‌ها از ابزارها، نرم‌افزارها یا خدمات BI استفاده می‌کنند. برای استفاده از این خدمات یک سری ابزارهایی وجود دارد که ما در این مقاله از کیسان به معرفی آنها میپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید…


برای مطالعه در مورد هوش تجاری مقاله هوش تجاری چیست ، را مطالعه بفرمایید!


1. SAP

ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانهاابزار برای طراحی داشبوردهای مدیریتی در سازمانها

ابزار هوش تجاری SAP Business Objects یک نرم‌افزار هوش تجاری است که گزارشگری، تجزیه و تحلیل و تجسم داده‌های تعاملی را به صورت همه جانبه ارائه می‌دهد. این پلتفرم تمرکز زیادی بر تجربه مشتری (CX) و CRM، زنجیره تامین دیجیتال، ERP و موارد دیگر دارد. آنچه در این پلتفرم واقعاً خوب است داشبوردهای سلف‌سرویس و مبتنی بر نقش است.که به کاربران امکان می‌دهد، تا تابلوها و برنامه‌های کاربردی خود را بسازند. SAP یک نرم‌افزار قدرتمند است که برای همه نقش‌ها (IT، کاربردهای نهایی و مدیریت) در نظر گرفته شده است..و قابلیت‌های مختلفی را در یک سیستم‌عامل ارائه می‌دهد.


2. Microsoft Power BI

ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

Microsoft Power BI یک مجموعه ابزار تجزیه و تحلیل تجاری مبتنی بر وب است.که در تجسم داده‌ها بسیار عالی است. به کاربران امکان می‌دهد روندها را در زمان واقعی شناسایی کنند و اتصالات کاملاً جدیدی دارند. پاوربی‌آی از آنجا که تحت وب است، تقریباً از هرجایی قابل دسترسی است. این نرم‌افزار همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا برنامه‌های خود را ادغام کرده و گزارش‌ها و داشبوردهای زمان واقعی را ارائه دهند. برای مطالعه بیشتر در مورد Power BI مقاله معرفی و شناخت کامل نرم افزار پاور بی آی را مطالعه فرمایید.


3. Qlik Sense

 ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها QlikSense

Qlik Sense که یک محصول از Qlik است، یک پلتفرم کامل تجزیه و تحلیل داده‌ها و ابزار هوش تجاری است. در هر زمان می‌توانید از هر دستگاهی از QlikSense استفاده کنید. رابط کاربری QlikSense برای صفحه لمسی بهینه شده است. که آن را به ابزاری بسیار محبوب BI تبدیل می‌کند. این موتور پیشرفته از نوع تجزیه و تحلیل انجمنی، هوش‌مصنوعی پیچیده و پلتفرم ابری با عملکرد بالا ارائه می‌دهد که جذابیت آن را بیشتر می‌کند. یک ویژگی جالب در این سیستم‌عامل، تجزیه و تحلیل جستجو و گفتگو است. که روشی سریعتر و آسان‌تر برای پرسیدن سوال و کشف بینش جدید از طریق زبان طبیعی را فراهم می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کلیک سنس به مقاله کلیک سنس چیست؟ مراجعه نمایید.


4. BI Datapine

BI_datapine ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

Datapine یک پلتفرم دیگری از هوش تجاری است که روند پیچیده تجزیه و تحلیل داده‌ها را حتی برای کاربران غیر فنی نیز تسهیل می‌کند. با تشکر از رویکرد جامع تجزیه و تحلیل سلف‌سرویس، راه‌حل datapine تجزیه و تحلیل داده‌هاست. که کاربران تجاری را قادر می‌سازد تا به راحتی منابع مختلف داده را ادغام کنند، تجزیه و تحلیل پیشرفته داده‌ها، ایجاد داشبوردهای تعاملی کسب و کار و ایجاد بینش عملی تجاری را انجام دهند.


5. MicroStrategy

ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها میکرو استراتژی

MicroStrategy ابزاری برای هوشمندسازی مشاغل سازمانی است. که داشبورد و تجزیه و تحلیل داده‌ها، راه‌حل‌های ابری و ابر هوشمندی قدرتمند (و با سرعت بالا) را ارائه می‌دهد. با استفاده از این راه‌حل، کاربران می‌توانند روندها را شناسایی کنند، فرصت‌های جدید را تشخیص دهند. بهره‌وری را بهبود بخشند و موارد دیگر. کاربران همچنین می‌توانند به یک یا چند منبع مختلف متصل شوند. از دسکتاپ یا از طریق تلفن همراه قابل دسترسی است.


6. هوش تجاری SAS

سس ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

این ابزار سلف سرویس کاملاً فصلی که در دهه 1970 تأسیس شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا از داده‌ها و معیارها برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد تجارت خود استفاده کنند. با استفاده از مجموعه APIهای خود، گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و SAS از ادغام سطح بالا و تجزیه و تحلیل و گزارش پیشرفته اطمینان حاصل می‌کند. آنها همچنین دارای یک ویژگی تجزیه و تحلیل متن عالی هستند تا بینش متنی بیشتری نسبت به داده‌های شما داشته باشند.


7. Yellowfin BI

Yellowfin ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانهاابزار برای طراحی داشبوردهای مدیریتی در سازمانها

Yellowfin BI ابزاری برای هوش تجاری و پلتفرم تحلیلی است که تجسم، یادگیری ماشین و همکاری را با هم ترکیب می‌کند. شما همچنین می‌توانید با فیلتر کردن بصری (مثلا کادرهای تأیید و دکمه‌های رادیویی) تعداد زیادی از داده‌ها را فیلتر کنید. و همچنین داشبورد را تقریباً در هر جایی (به لطف قابلیت انعطاف‌پذیری این ابزار (موبایل، صفحه وب و غیره)) باز کنید. نکته خوب در مورد این  ابزارBI این است که شما به راحتی می‌توانید داشبورد و تجسم را با استفاده از یک محیط بدون کد/ کد کم به سطح بعدی برسانید.


8. Zoho Analytics

Zoho-Analytics ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها-ابزار برای طراحی داشبوردهای مدیریتی در سازمانها

Zoho Analytics یک ابزار عالی BI برای گزارش دقیق و تجزیه و تحلیل داده‌ها است. این ابزار هوش تجاری دارای همگام‌سازی خودکار داده است و می‌تواند به صورت دوره‌ای برنامه‌ریزی شود. با استفاده از APIهای یکپارچه‌سازی می‌توانید به راحتی کانکتور بسازید. داده‌ها را از منابع مختلف مخلوط و ادغام کرده و گزارش‌های معنی داری ایجاد کنید. با استفاده از یک ویرایشگر آسان، گزارش‌ها و داشبوردهای شخصی‌سازی شده ایجاد می‌کنید تا بتوانید جزئیات مهم را بزرگنمایی کنید. همچنین یک بخش نظرات منحصربه‌فرد در گزینه‌های اشتراک‌گذاری ارائه می‌دهد که برای اهداف همکاری بسیار مناسب است.


9.Sisense

Sisense ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانهاابزار برای طراحی داشبوردهای مدیریتی در سازمانها

Sisense یک ابزار کاربر پسند تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش تجاری است. که به هر کسی در سازمان شما امکان می‌دهد مجموعه داده‌های بزرگ و پیچیده‌ای را مدیریت کند. و همچنین بدون دخالت بخش IT شما، این داده‌ها را تجزیه و تحلیل و تجسم کند. به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از طیف گسترده‌ای از منابع و همچنین Adwords ،Google Analytics و Salesforce گرد هم آورید. زیرا از فناوری درون تراشه استفاده می‌کند. داده‌ها در مقایسه با سایر ابزارها خیلی سریع پردازش می‌شوند. Thi splatform حتی توسط کارشناسان مختلف صنعت مانند گارتنر، G2 و درسنر به عنوان یک پلتفرم پیشرو در زمینه تجزیه و تحلیل ابر شناخته شده است.


10.Looker

Looker ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

Looker یا برنامه کشف داده یکی دیگر از ابزارهای هوش تجاری است. این پلتفرم منحصربه‌فرد که اکنون بخشی از Google Cloud است، با هر پایگاه داده یا انبار SQL ادغام می‌شود و برای استارتاپ‌ها، مشاغل متوسط ​​یا مشاغل درجه یک بسیار مناسب است. برخی از مزایای این ابزار خاص شامل موارد زیر است:

  • سهولت استفاده
  • تجسم دستی
  • ویژگی‌های همکاری قدرتمند (داده‌ها و گزارش‌ها می‌توانند از طریق ایمیل یا USL به اشتراک گذاشته شوند و همچنین با برنامه‌های دیگر تلفیق شوند.)
  • پشتیبانی قابل اعتماد

11.Clear Analytics

Clear-Analytics ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

این ابزار BI یک نرم‌افزار بصری مبتنی بر اکسل است. که می‌تواند توسط کارمندان حتی با ابتدایی‌ترین دانش اکسل استفاده شود. آنچه دریافت می‌کنید یک سیستم هوش تجاری سلف‌سرویس است که چندین ویژگی BI مانند ایجاد، خودکارسازی، تجزیه و تحلیل و تجسم داده‌های شرکت شما را ارائه می‌دهد. این راه‌حل همچنین با Microsoft Power BI فوق الذکر کار می‌کند. با استفاده از Power Query و Power Pivot مجموعه داده‌های مختلف را تمیز و مدل می‌کند.


12. Tableau BI

Tableau-BI ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

Tableau یک ابزار هوش تجاری است که در کشف داده‌ها و تجسم داده‌ها تخصص دارد. با استفاده از این نرم‌افزار به راحتی می‌توانید داده‌ها را تجزیه و تحلیل، تجسم و به اشتراک بگذارید. Tableau از چندین منبع داده مانند MS Excel ،Oracle ،MS SQL ،Google Analytics و SalesForce پشتیبانی می‌کند. کاربران به داشبوردهای کاملاً طراحی شده که استفاده از آنها بسیار آسان است، دسترسی پیدا می‌کنند. علاوه بر این Tableau همچنین چندین محصول مستقل از جمله Tableau Desktop (برای هر کسی) و Tableau Server (تجزیه و تحلیل برای سازمان‌ها) ارائه می‌دهد.که می‌توانند به صورت محلی، Tableau Online (تجزیه و تحلیل میزبان سازمان‌ها) و موارد دیگر اجرا شوند.


13.Oracle BI

Oracle-BI ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

Oracle BI مجموعه‌ای از فناوری و برنامه‌های کاربردی برای هوش تجاری شرکت است. این فناوری تقریباً تمام قابلیت‌های هوش تجاری مانند داشبورد، هوش پیشگیرانه، موقت و موارد دیگر را به کاربران می‌دهد. Oracle همچنین برای شرکت‌هایی که نیاز به تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده‌ها (از منابع Oracle و غیر Oracle) دارند بسیار مناسب است، زیرا یک راه حل بسیار قوی است. ویژگی‌های کلیدی اضافی شامل بایگانی داده، نسخه‌سازی، پورتال سلف‌سرویس و هشدارها / اعلان‌ها است.


14.Domo

Domo ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانها

Domo یک بستر هوشمند تجاری کاملاً مبتنی بر ابر است که چندین منبع داده از جمله صفحات گسترده، پایگاه داده و رسانه‌های اجتماعی را ادغام می‌کند. از Domo هم توسط شرکت‌های کوچک و هم از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی استفاده می‌شود. این پلتفرم قابلیت مشاهده، تجزیه و تحلیل سطح خرد و کلان را دارد. از موجودی‌های نقدی و لیست بهترین محصولات فروش شما براساس منطقه گرفته تا محاسبات بازاریابی بازده سرمایه‌گذاری (ROI) برای هر کانال. تنها اشکالاتی که در Domo وجود دارد، مشکل در بارگیری آنالیزها از فضای ابری برای استفاده شخصی و منحنی یادگیری شیب‌دار است.


15. IBM Cognos Analytics

business ابزار استقرار هوش تجاری در سازمانهاابزار برای طراحی داشبوردهای مدیریتی در سازمانها

Cognos Analytics یک پلت فرم هوشمند تجاری با هوش مصنوعی است که از کل چرخه تجزیه و تحلیل پشتیبانی می‌کند. از کشف تا عملیاتی شدن، می‌توانید بینش‌های عملی خود را در مورد داده‌های خود تجسم، تجزیه و تحلیل و به اشتراک بگذارید. یک مزیت بزرگ هوش مصنوعی این است که شما قادر به کشف الگوهای پنهان هستید، زیرا داده‌ها در یک گزارش تصویری تفسیر و ارائه می‌شوند.

سخن پایانی

ابزارهای هوش تجاری بسیار متنوع هستند. و اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد کسب و کار و مکان هدایت آن به شما ارائه می‌دهند. با این حال، گرچه برای جمع آوری داده‌ها از منابع مختلف به شما در درک آن بسیار مناسب است. اما از نظر جمع آوری مستقیم داده‌ها از مشتریان، کار کمی انجام می‌شود.

منبع:

Mopinion

نوشتهٔ پیشین
اشتباهات رایج در مدیریت منابع انسانی 
نوشتهٔ بعدی
2 رویکرد اصلی در انتخاب محصولات فنی برای داشبوردهای مدیریتی

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست