لغات دیجیتال مارکتینگ از حروف D تا L (45 کلمه)

لغات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص‌هایی است که به تازگی وارد بازار کار در ایران شده و مورد استقبال عده‌ی زیادی از متخصصین حوزه کامپیوتر و کسب‌وکارها قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان قصد داریم در این قسمت از آموزش‌های کیسان به معرفی کامل لغات دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. ما در ادامه مقاله قبلی با توجه به زیاد بودن اصطلاحات، این آموزش را به چند مطلب تقسیم کردیم پس در ادامه همراه ما باشید…

 


لغات دیجیتال مارکتینگ (D)


DAM (مدیریت دارایی دیجیتال)

وقتی روزانه با بسیاری از پرونده‌های دیجیتال کار می‌کنید، ممکن است DAM مفید باشد. این فرآیند به شما کمک می‌کند دارایی‌های دیجیتالی خود را راحت‌تر ذخیره و دسته‌بندی کنید، بنابراین می‌توانید در هر زمان از یک مکان به آنها دسترسی داشته باشید.

Data visualization

تجسم داده‌ها فرآیند نمایش بصری اطلاعات خاص است تا درک آن آسان‌تر شود. داشبورد و اینفوگرافیک نمونه‌های متداول تجسم هستند.

DoubleClick

دابل کلیک یکی از شرکت‌های تابعه Google است که خدمات ارائه تبلیغات اینترنتی را توسعه و ارائه می‌دهد. مشتریان آن شامل آژانس‌ها، بازاریاب‌ها و ناشران هستند که به مشاغلی مانند مایکروسافت، جنرال موتورز، کوکاکولا، لورئال، اپل، ویزا، نایک، کارلسبرگ و بسیاری دیگر خدمات ارائه می‌دهند. در ابتدای سال 2018 ، گوگل ادغام DoubleClick و Google Analytics 360 Suite را در یک بستر جدید بازاریابی Google و Google Ad Manager اعلام کرد.

Dynamic Content

محتوای پویا pr است. نتیجه نمایش پیام‌های مختلف در وبسایت یا تبلیغات آنلاین (به عنوان مثال تبلیغات داینامیک فیس بوک) بر اساس اطلاعاتی که دارید یا غنی‌سازی در مورد مخاطبان هدف خود است.

Data analysis

روشی برای بررسی داده‌ها در پایگاه داده‌های کاربران و وبسایت‌ها برای یافتن رفتارهای مصرف کننده است که می‌تواند در بازاریابی آنلاین مفید باشد.

Database

یک پایگاه داده اطلاعاتی مانند جزئیات شخصی، آخرین تعامل، اطلاعات تماس و غیره را ذخیره می‌کند که می‌تواند یک تجارت را قادر به برقراری ارتباط با مشتریان خود کند. همچنین می‌توان اطلاعاتی را برای بازاریابان استخراج کرد تا عادات خرید را تجزیه و تحلیل کنند و مشتریان را از فعالیت‌های آینده بازاریابی مطلع کنند.

DNS

(سیستم نام دامنه) سیستمی که نام دامنه‌های اینترنتی را به شماره‌های IP ترجمه می‌کند.

Domain Authority

یک عامل رتبه‌بندی موتور جستجو برای اندازه‌گیری قدرت نام دامنه بر اساس سن، محبوبیت، اندازه و سایر عوامل بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استفاده می‌شود. این اندازه‌گیری (با نمره بین 1 تا 100) نشان دهنده میزان اختیارات یک دامنه است تا به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که در کجاها باید در نتایج جستجو ظاهر شود.

Domain Name

نام منحصر به‌ فردی است که یک سایت اینترنتی را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، keysun-co.com.

Double Geeking

هنگامی که از دو کامپیوتر به طور همزمان استفاده می‌کنید.


لغات دیجیتال مارکتینگ (E)


Engagement Rate

نرخ نامزدی یک معیار ارزشمند است. که برای توصیف میزان تعامل در شبکه‌های اجتماعی یک پست، تبلیغ یا کمپین استفاده می‌شود. این معمولاً بر اساس تعاملات مانند نظرات، اشتراک‌ها و موارد مشابه اندازه‌گیری می‌شود.

Event Tracking

پیگیری رویداد. اگر می‌خواهید فراتر از معیارهای درآمد و تبدیل را ردیابی کنید، Event Tracking را زیر نظر داشته باشید. این روشی برای تجزیه و تحلیل، اجتماعی (به عنوان مثال استفاده از پیکسل فیس بوک) است که به شما کمک می‌کند تا با تجزیه و تحلیل رفتارهای خاصی مانند پر کردن فرم، اضافه شدن سبد خرید، یا ثبت نام در خبرنامه، سفر مشتری خود را در هر مرحله دنبال کنید.

Evergreen Content

محتوای همیشه سبز نوع محتوایی است که مهم است. یعنی مخاطبان شما همیشه مهم هستند، مهم نیست که چه زمانی آن را می‌خوانند. در مقایسه با محتوای حساس به زمان، مانند مقالات فصلی یا کمپین‌ها، محتوای همیشه سبز همچنان ارزش خود را فراتر از تاریخ انتشار ارائه می‌دهد.

Echo Chamber Effect

هنگامی که پیامی در یک شبکه (مانند یک گروه فیس بوک) به اطراف منتقل می‌شود یا به اشتراک گذاشته می‌شود، به این معنی که تمام اعضای شبکه ممکن است پیام را بارها و بارها ببینند.

EDM (پست الکترونیکی مستقیم)

ایمیلی است که برای هدف قرار دادن گروه بزرگی از کاربران، با هدف ایجاد روابط با مشتری و تولید سرنخ استفاده می‌شود. معمولاً به صورت خبرنامه یا بولتن الکترونیکی صورت می‌گیرد.


لغات دیجیتال مارکتینگ (F)


Friction Element

هر نوع عنصری را که باعث می‌شود بازدیدکنندگان وبسایت یا کمپین شما اقدام مطلوبی را متوقف کنند، توصیف می‌کند. در یک وبسایت، Friction Element می‌تواند یک رنگ حواس‌پرتی، یک پیام گیج کننده و غیره باشد.

FTP (File Transfer Protocol)

FTP (پروتکل انتقال پرونده) یک پروتکل شبکه است که برای سهولت انتقال پرونده‌های رایانه‌ای بین مشتری و سرور استاندارد شده است. یا بطور کلی روش جابجایی پرونده‌ها بین دو سایت اینترنتی، با استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری به نام FTP server انجام می‌شود.

Fat Fingers

برای اشاره به تایپ که معمولاً در نتیجه برخورد همزمان یک انگشت با دو کلید به کار می رود، استفاده می‌شود.

Front End

قسمت جلویی یک وبسایت تمام قسمت‌های یک وبسایت است که توسط بازدیدکنندگان قابل مشاهده و تعامل است.


لغات دیجیتال مارکتینگ (G)


Geo Targeting

یک روش موثر برای افزایش تبدیل در جایی است که محتوا بر اساس موقعیت جغرافیایی به مخاطبان تحویل داده می‌شود. به طور موثر در جستجوی پولی یا کارزار اجتماعی استفاده می‌شود مکان می‌تواند یک کشور، ایالت، شهر و موارد دیگر باشد.

Google AdWords

Google AdWords یک سرویس تبلیغات آنلاین است که توسط Google ساخته شده است و در آن مشتریان می‌توانند تبلیغاتی را در جهان Google ایجاد کنند و آن را مدیریت کنند (در جستجوی Google ،Display ،YouTube و غیره).

Google Analytics

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل حتی اگر کاملاً در دنیای بازاریابی دیجیتال تازه وارد باشید، به احتمال زیاد قبلاً درباره Google Analytics چیزی شنیده‌اید. این سرویس تجزیه و تحلیل، توسط Google ارائه شده است و به شما کمک می‌کند انواع درآمد و هزینه وبسایت، کمپین‌های تبلیغاتی، فیلم‌ها، کانال‌های اجتماعی و غیره را ردیابی، تجزیه و تحلیل و اندازه‌گیری کنید.

Gating (مانند Gate / Member Gate)

به کاربر نیاز دارد که برای دسترسی به محتوای صفحه یا ورود به مسابقه، چیزی را پسندیده یا به اشتراک بگذارد.

GDN (Google Display Network)

شبکه‌ای با بیش از 1 میلیون وبسایت (خارج از Google) است که متن Google و تبلیغات نمایشی را اجرا می‌کند. این وبسایت‌ها با هر بار کلیک یک تبلیغ، کمیسیون کمی دریافت می‌کنند.

GMB

ابزاری رایگان برای مشاغل و سازمان‌ها برای مدیریت حضور آنلاین خود در سراسر Google، از جمله Google Maps است. این لیست به شما امکان می‌دهد اطلاعاتی مانند ساعات کار، وبسایت، آدرس خیابان و خدمات تجاری را نمایش دهید.

GSC (Google Search Console)

Google Webmaster Tools، به مدیران وب اجازه می‌دهد تا نمایان بودن وبسایت خود را بهینه کرده و وضعیت نمایه‌سازی را کنترل کنند. با اطمینان از اینکه Google می‌تواند به محتوای شما دسترسی پیدا کند و محتوایی را که نمی‌خواهید در نتایج موتور جستجو نشان داده شود، از این ابزار برای ارسال محتوای جدید استفاده کند.

GTM (Google Tag Manager)

ابزاری که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به افزودن چندین کد به وبسایت خود، برچسب‌ها و اسکریپت‌های موجود در وبسایت خود را که اطلاعات را به اشخاص ثالث ارسال می‌کنند (مانند Google Analytics) مدیریت کنید.


لغات دیجیتال مارکتینگ (H)


Hard Bounce

در بازاریابی از طریق ایمیل، برگشت‌های سخت فقط ایمیل‌هایی هستند که تحویل داده نشده‌اند. این ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد: آدرس ایمیل گیرنده ممکن است اشتباه یا غیرفعال باشد، گیرنده ممکن است شما را مسدود کرده یا ایمیل‌های شما را به عنوان هرزنامه و غیره گزارش کند.

Hack growth

استفاده از فناوری و تجزیه و تحلیل در ترکیب با توسعه محصول برای افزایش رشد شرکت، تمرکز بر گزینه‌های بازاریابی با هزینه کمتر.

htaccess.

فایلی که نشان می‌دهد کدام یک از کاربران می‌توانند به پرونده‌های موجود در یک فهرست دسترسی داشته باشند.

HTML (HyperText Markup Language)

زبان برنامه‌نویسی است که برای ایجاد اسناد برای استفاده در اینترنت استفاده می‌شود. HTML از برچسب‌ها و ویژگی‌های مختلفی برای ایجاد ساختار و طرح یک صفحه وب استفاده می‌کند.

نمونه‌ای از کد HTML

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure): نوعی پروتکل انتقال وب HTTP است که یک لایه امنیتی بر داده‌های در حال انتقال اضافه می‌کند. دیدن یک وبسایت با https به کاربر اطمینان می‌دهد که وبسایت امن است و هر داده‌ای (مانند اطلاعات کارت اعتباری) که وارد می‌کند فقط توسط رایانه و سرور شما شناسایی می‌شود و توسط منبع خارجی قابل ضبط نیست.


لغات دیجیتال مارکتینگ (I)


Interactive Content

محتوای تعاملی نوعی محتوای آنلاین است که مخاطبان را درگیر فعالیت خاصی می‌کند. در عوض، شرکت کنندگان نتایج واقعی و مرتبط را بدست می‌آورند. به یک ابزار نظرسنجی یا اینفوگرافیک تعاملی فکر کنید که از همان ابتدا توجه شما را جلب می‌کند.

Interaction

اصطلاحی که برای تعاملات کاربر مانند پسندیدن، اشتراک‌گذاری یا نظر در مورد حضور در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

Impressions

تعداد دفعاتی که تبلیغات شما نمایش داده می‌شود. اگر یک کاربر 3 بار تبلیغ مشابه را ببیند، در 3 برداشت طبقه‌بندی می‌شود.

Influencer and effective marketing

از لغات دیجیتال مارکتینگ اینفلوئنسر فردی است که به مخاطبان زیادی دسترسی دارد.

اینفلوئنسر فردی است که به مخاطبان زیادی دسترسی دارد و دارای اقتدار، دانش یا موقعیت واقعی یا قابل درک است. اینفلوئنسر شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه (یا استایل خاصی) متمرکز می‌شود. این نوع از بازاریابی، اشخاصی که بر روی خریداران بالقوه تأثیر می‌گذارند را تشخیص داده و به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد. در واقع اینفلوئنسرها افرادی هستند که روی تعدادی از افراد تاثیر گذار هستند.

 


لغات دیجیتال مارکتینگ (K)


KPI (Key Performance Indicator)

KPI نوعی اندازه‌گیری عملکرد است که برای نشان دادن اینکه چگونه یک پروژه بازاریابی، شرکت یا کارمند به طور موثر به اهداف کلیدی کسب و کار دست می‌یابد، استفاده می‌شود. KPIهای معمول کاهش هزینه، بهبود درآمد یا افزایش رضایت مشتری است.

key words

کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی خاص که برای جستجوی وبسایت یا اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع استفاده می‌کنید. برای مطالعه بیشتر در مورد کلمه کلیدی به مقاله تحقیق کلمه کلیدی مراجعه نمایید.


لغات دیجیتال مارکتینگ (L)


Lead

Lead یک فرصت شغلی است که در آن کاربر برای ابراز علاقه خاص به خرید یک محصول یا خدمات اقدام کرده است.

Lead Generation

در بازاریابی و فروش، تولید Lead فرآیند جذب و تبدیل مشتریان بالقوه جدید به منظور هدایت فروش در آینده است. برای بسیاری از شرکت‌ها، این مرحله حیاتی استراتژی فروش و بازاریابی آنها است.

Lead Nurturing

پرورش Lead فرآیندی است که در بازاریابی ورودی منجر به فشارهای بیشتر در چرخه عمر خرید می‌شود و آنها را با محتوای مرتبط با زمینه مورد هدف قرار می‌دهد. این کار را می‌توان از طریق کانال‌های مختلف مانند ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی انجام داد.

Lifecycle (Customer Lifecycle)

چرخه زندگی (چرخه زندگی مشتری) اینها مراحلی است که برای تعریف ارتباطی که شما با مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی دارید استفاده می‌شود. مراحل معمول چرخه زندگی آگاهی، ارزیابی، خرید و نگهداری است.

Lookalike Audience

مخاطب زیبا نوعی از مخاطبان سفارشی هستند که در هدف قرار دادن شبکه‌های، توسط فیس بوک و LinkedIn محبوب می‌شوند. این به شما کمک می‌کند مخاطبانی را با ویژگی‌های مشابه مخاطبان موجود هدف قرار دهید. یک مثال اینجاست: بگذارید بگوییم افراد زیادی از وبسایت شما بازدید می‌کنند. با یک مخاطب Lookalike، می‌توانید به راحتی برای افرادی مشابه بازدید کنندگان خود تبلیغ کنید.

LTV (Lifetime Value)

LTV یک معیار مفید است که به شما کمک می‌کند دریابید چه گروه‌های مشتری برای تجارت شما ارزشمند هستند و ارزش کل آنها در طول زندگی خود چیست؟ به بیان متفاوت، این نشان‌دهنده کل درآمدی است که تجارت شما از هر مشتری انتظار دارد.

Landing Page

صفحه وب مخصوصی که برای اهداف یک کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی ایجاد شده است. به عنوان مثال، اگر بازدید کننده‌ای روی تبلیغات Google Ads کلیک کند، در یک صفحه خاص مربوط به تبلیغ و با هدف خاص هدایت تبدیلات برای آن کمپین قرار می‌گیرد، می‌گویند.

منابع:

Nonprofitssource

Accutics

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با 5 شغل برتر هوش تجاری
نوشتهٔ بعدی
فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ از حروف M تا Q
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست