مصور سازی داده‌های CRM با استفاده از Power BI

استفاده از power BI برای به تصویر کشیدن داده‌ها از طریق ارتباط با مشتری آنلاین مایکروسافت (CRM) است . بطوری‌که به راحتی قابل درک برای مدیران سازمان‌ها باشد.

یکی از مأموریت‌های Microsoft IT، در زمینه هوش تجاری (BI)، ایجاد زیر‌ساختی است که داده‌های مشتریان را در قالب اطلاعات، در دسترس آن‌ها قرار دهد. دسترسی آسان و بی‌نظیر به اطلاعات مناسب، می‌تواند تصمیمات به موقع و استراتژیکی در زمینه داده‌سازی، همراه با ذخیره هزینه و بهره‌وری به ارمغان آورد. چنانچه، شرکت مایکروسافت و تیم BPO» Business process outsourcing» اطلاعات مشتریان را در اختیار مدیران مراکز فعال منطقه‌ای، مدیران ارائه خدمات و عملیات و سایر تصمیم‌گیرندگان در سازمان قرار داده است.

تیم BPO اکنون می‌تواند اطلاعات مشتری را بوسیله CRM با ذینفعان سازمان‌ها به اشتراک بگذارد و برای اینکار ارسال فقط یک لینک به داشبورد Microsoft Power BI کافی است.

حتی اگر این سهامداران مجوز CRM را نداشته باشند، دسترسی به داده‌ها برایشان مشکلی ایجاد نمی‌کند. آن‌ها هنوز هم می‌توانند داده‌ها را مشاهده کنند و تجزیه و تحلیل داده‌های مشابه را از طریق داشبورد انجام دهند.

تقسیم سود از طریق مدیریت ارتباط با مشتری آنلاین(CRM) و Power BI

امروزه، داده‌ها حکم پول جدید را دارند. همان‌طور که ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل شرکت مایکروسافت،گفت: «هر جنبه از کسب و کار شرکت مایکروسافت، اساساً به دلیل تمرکز بر داده‌ها تغییر کرده است.»

تیم BPO اطلاعاتی درباره مشکلات عملیاتی، معاملات مربوطه، سوالات، روندها و زمان پایان دوره و پیروی از توافق نامه‌های سطح سرویس (SLA) دارد. این اطلاعات برای نظارت بسیار مهم هستند و به‌ویژه در پایان هر سه ماه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تیم BPO راهی آسان برای پیگیری و به اشتراک‌گذاری این گنجینه اطلاعاتی درخواست نموده است.آن‌ها همچنین حمایت از این سازمان، با امکان اجازه به افراد برای مشاهده روند تجزیه و تحلیل سلامت عملیات و انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز را خواستار شدند.

اما برای تیم BPO اشتراک‌گذاری اطلاعات برای کارکنانی که دسترسی به CRM نداشتند، سخت بود. نقش حیاتی Power BI زمانی مشخص شد که مزایای دیگر آن مثل قابلیت‌های تجسم داده‌ها به CRM، اضافه شد. هر کارمند با مجوز حق اشتراک آفیس 365 که شامل دسترسی به Power BI است می‌تواند اطلاعات مشتری کلیدی را در یک نگاه در قسمت CRM مشاهده کند و بوسیله Power BI داده‌ها را بصورت ساده، امن و موثر در مایکروسافت به اشتراک‌ بگذارد.

آنچه که این سناریو را ممکن ساخته است حاصل اتصال خارجی بین CRM و Power BI می‌باشد. در این ادغام کارکنان می‌توانند از داده‌های CRM بهره‌مند شوند و به بینش مشتری دست یابند و در آخر از Power BI سود ببرند.

هوش تجاری کیسان

مزایای استفاده از Power BI شامل موارد زیر است:

  • به اشتراک‌گذاری یک داشبورد یا گزارش Power BI . صادرات داده‌های آنلاین CRM با استفاده از Power BI . مشاهده داده‌های CRM با برنامه Power BI
  • اشتراک‌گذاری داشبورد Power BI :

تیم BPO بررسی‌های تجاری را انجام می‌دهد و مدیران و سهامداران را روزانه از وضعیت کسب‌و‌کارشان باخبر می‌کند. همچنین آ‌ن‌ها اطلاعات زیادی در ارتباط با CRM دارند. اما بجای اینکه هر کسی بتواند به CRM دسترسی پیدا کند می‌تواند با داشبورد Power BI به کسانی‌که نیاز به اطلاعات دارند؛ اطلاعات را به اشتراک بگذارد.

از آن‌جا که برخی از کارکنان فقط نیاز به دسترسی گاه‌به‌گاه به داده‌ها دارند، هزینه CRM قابل توجیه نمی‌باشد. مدیران ارشد و دیگر مدیران، فقط می‌توانند به دیدگاه‌های سطح بالا یا بعضی از جنبه‌های داده‌ها مانند فرصت‌ها یا منابع دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، اشتراک‌گذاری داده‌ها، برای کسانی‌که آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند و کسانی‌که آن را بوسیله Power BI دریافت می‌کنند آسان است.

با استفاده از Power BI، کاربران مبتدی می‌توانند دیدگاه‌های اولیه را تولید کنند . کاربران پیشرفته و کسانی که مهارت‌های برنامه نویسی دارند می‌توانند داده‌های پیچیده‌ای را برای داده‌سازی و نمایش تصاویر دقیق‌تر ارائه دهند. کارمندی که یک داشبورد را به اشتراک می‌گذارد، قادر است نحوه دسترسی گیرندگان به داشبورد را تعیین کنند .  یا اجازه دهد که گیرنده داشبورد، آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

بیشتر بخوانید : CRM یا بهبود ارتباط با مشتری در سازمان‌ها چگونه کار میکند؟

  • مدیریت ارتباط با مشتری آنلاین (CRM) به وسیله پاور بی‌آی :

سهام‌داران می‌توانند به سرعت اطلاعات مربوط به CRM را از طریق داشبورد Power BI ببینند. اما این تنها راه مشاهده نیست. شرکت مایکروسافت در پی آن است که سهام‌داران، مانند مدیران بتوانند داده‌ها را ببینند و همچنین آن‌ها را تجزیه و تحلیل نمایند. مدیران می‌توانند داده‌های CRM را از طریق داشبورد Power BI به صورت فایل مایکروسافت اکسل با انتخاب Export data صادر کنند و به این‌صورت آن‌ها می‌توانند گزارش مشتری خود را انجام دهند. بعنوان مثال، می‌توانند به‌وسیله جداول محوری در اکسل، داده‌ها را دست‌کاری کنند. این امکان سبب توان‌مند سازی کارکنان نیز می‌شود.

  • مشاهده داده‌های آنلاین (CRM) با برنامه Power BI :

برای حمایت از نیازهای مدیران که اغلب از یک جلسه و کنفرانس تلفنی به جلسه یا کنفرانس دیگری می‌روند راه دیگری برای مشاهده اطلاعات آنلاین CRM وجود ندارد. مایکروسافت امکانی ایجاد کرده است که Power BI با Android ،iPhone یا Windows Phone سازگار می‌کند. این امکان Power BI برای همه دستگاه‌ها در دسترس است. با استفاده از برنامه Power BI، مدیران به‌راحتی می‌توانند اطلاعات را در تلفن‌ها و دستگاه‌های خود مشاهده کرده در حالیکه مشغول کارهای دیگری باشند.

مزایای هوش تجاری در کسب و کار

مزایای استفاده از Power BI برای به اشتراک‌گذاری داده‌های CRM شامل:

  1. صرفه جویی در هزینه

سازمان‌ها با این روش در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند . زیرا نیازی به مجوز برای CRM ندارند و از قابلیت‌های Power BI بدون صرف هیچ هزینه‌ای استفاده می‌کنند. همچنین، Power BI به‌عنوان یک سرویس مبتنی بر فضای ابری موجب صرفه‌جویی در هزینه می‌شود. زیرا به سخت‌افزار محلی نیاز ندارد.

  1. بهره‌وری بیشتر

با توانایی ایجاد سریع و مستقل گزارش‌ها، کارکنان می‌توانند زمان بیشتری را در فعالیت‌های استراتژیک صرف کنند . بدین صورت داده‌ها به صورت دستی وارد نمی شود . مدیران نیز می‌توانند دیدگاه منسجمی را بدون نیاز به مرتب‌سازی مقدار زیادی اطلاعات که نیازی به آن‌ها ندارند، در اختیار داشته باشند.

افزایش توانایی در زمان واقعی، تصمیم‌گیری‌های کسب و کار مبتنی بر داده‌ها.

کارمندان به‌طور منظم اطلاعات را با امکان فیلترسازی، دست‌کاری و تجزیه و تحلیل داده‌ها در دسترس دارند.

  1. قدرت داده‌ها

 Microsoft IT و BPO به ارائه دیدگاه، به‌وسیله تبدیل داده‌ها کسب و کار به اطلاعات کمک کرده‌اند. سهام‌داران می‌توانند بدون نیاز به مجوز CRM، با Power BI داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

نتیجه؟

 بینش بهتر به سلامت عملیات و روند آن‌ها و در آخر تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر.

نوشتهٔ پیشین
4 مزیت Power BI در کسب‌وکار شما
نوشتهٔ بعدی
تجزیه و تحلیل داده‌ها با موبایل در Power BI mobile
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست