معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 

بازاریابی دیجیتال را می توان به معنای هر کاری که شما، برند یا شرکتتان برای بازاریابی محصولات یا خدمات به مشتریان با استفاده از فناوری‌های دیجیتال انجام می‎دهد، تعریف کرد. اساساً کلیه فعالیت‌های بازاریابی که در حوزه دیجیتال صورت می‌گیرد، بازاریابی دیجیتال می‌گویند. امروزه یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال این است که به تساوی زمینه‌های رقابت در برابر غول‌های بازاریابی کمک کرده و به کسب و کارهای کوچک و جدید امکان فرصت مناسب برای جلب توجه مشتری را می‌دهد. برای مطالعه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ به مقاله بازاریابی دیجیتال چیست مراجعه نمایید.

برای زنده ماندن در فضای رقابتی بازاریابی دیجیتال، نیازمند یادگیری کار با یک سری ابزار هستید، که باید آنها را بدرستی بشناسید. ما در این بخش از آموزش‌های کیسان به بررسی آنها میپردازیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که باید آنها را بشناسید

Google Analytics

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل یا گوگل آنالیتیکس یک ابزار کاملاً رایگان است که بینش ارزشمندی را در مورد افرادی که از وبسایت شما بازدید می‌کنند و نحوه تعامل آنها با سایتتان ارائه می‌دهد.

گوگل آنالیتیکس ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

برخی از نقاط داده‌ای که Google Analytics در دسترس شما قرار می‌دهد شامل موارد زیر است:
  • تعداد بازدیدکنندگان سایت شما براساس روز، هفته، ماه یا هر دوره زمانی که انتخاب می‌کنید.
  • این بازدیدکنندگان از کجا می‌آیند. ارجاع از وبسایت دیگر، جستجوی ارگانیک، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی یا بصورت مستقیم.
  • بررسی کلمات کلیدی که مردم در Google از آنها برای یافتن سایت شما استفاده می‌کنند.
  • اطلاعات جمعیتی و علایق کاربران شما.
  • مدت زمان ماندن هر کاربر در سایت شما و آمار بازدید کاربران از صفحات است.
  • کاربران از چه طریقی به سایت شما مراجعه کرده‌اند. ( گوشی، لپ تاپ یا تبلت)

همه این اطلاعات برای سئوی سایت لازم است. این ابزار می‌تواند به شما در بهینه‌سازی وبسایت و فعالیت‌های بازاریابی کمک کند. به عنوان مثال، ممکن است از طریق Analytics متوجه شوید که از کلمه کلیدی که فاقد پوشش محتوایی هستید، ترافیک زیادی دریافت می‌کنید. یک پست بهینه‌شده برای آن کلمه کلیدی بنویسید و موشک سطح ترافیک و تعامل خود را بالا ببرید.

BuzzSumo

برای موفقیت در بازاریابی محتوا، باید تحقیقات خود را به درستی انجام دهید. در این راستا ابزاری به نام BuzzSumo وجود دارد که محتوایی را نشان می‌دهد که در رسانه‌های اجتماعی براساس موضوعات جستجو شده پرطرفدار است. پس از جستجوی خود، می‌توانید نتایج بازگردانده شده را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی در مورد آنها جذاب است و ایده‌های موضوعی برای نوشتن را بدست آورید.

BuzzSumo تعداد زیادی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • جستجوی اینفلوئنسر
  • خبرهای رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر موضوع
  • تحلیل محتوا
  • مدیریت بحران
  • ابزارهای نظارت بر مارک را پشتیبانی میکند.

وبسایت BuzzSumo

KWFinder

سئو یکی از اصلی ترین و مهمترین اصول بازاریابی آنلاین است. نه تنها باید مطمئن شوید که سایت شما به درستی از نظر ساختار و محتوا، بهینه‌سازی شده است، بلکه محتوای تولید شده شما باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط باشد که شانس بالایی برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو داشته باشید. شما برای یافتن آن کلمات کلیدی مرتبط و شروع جستجوی خود به یک ابزار ویژه بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. شما از برنامه Google Keyword Planner، تا مجموعه‌های پیچیده‌تری از ابزارها مانند SECockpit ، گزینه‌های مختلفی در دسترس دارید.

KWFinder ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

پیشرفته‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال بسیار گران هستند، هزینه اشتراک ماهیانه از 100 دلار به بالا شروع می‌شود. با این حال، گزینه‌هایی مانند KWFinder بینایی مقرون به‌صرفه، دقیق و مفید را در یک قیمت مناسب برای مشاغل کوچک ارائه می‌دهند.

فقط یک کلمه کلیدی وارد کنید و این ابزار با صدها پیشنهاد، داده‌های حجم جستجو، روندها و نمره دشواری رتبه‌بندی برای هر کلمه یا عبارت باز می‌گردد.

Mangools، مارک تجاری KWFinder، برنامه‌هایی را برای ابزارهای جداگانه یا مجموعه کامل آن ارائه می‌دهد که شامل یک ابزار بک لینک، تجزیه و تحلیل وبسایت، مشاهده کنندگان SERP و موارد دیگر در داخل هر یک، همراه با یک پسوند مرورگر خوب است.

ابزارهای طراحی

ابزار طراحی بخش کلیدی دیگر بازاریابی دیجیتال است و این خصوصاً در مورد ایجاد تبلیغات و محتوا مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ معمول است. از آنجا که بازاریابی دیجیتال یک زمینه سنگین طراحی است، انجام آن بدون ابزار طراحی مانند Canva و Photoshop به طور موثر امکان‌پذیر نیست، برنامه‌هایی که به افرادی که مهارت طراحی گرافیکی گسترده ندارند اجازه می‌دهند تصاویر پویا را به محتوای خود اضافه کنند.

ابزار Canva

برای درگیر کردن مخاطب خود به تصاویر خوب نیاز دارید. به عنوان مثال، شما می‌توانید از عکس‌های با کیفیت برای علاقه‌مند کردن مخاطبان خود، ارائه گرافیک‌های انگیزشی، نقل قول، تجسم داده‌های پیچیده با نمودارهای رنگارنگ و ایجاد اینفوگرافیک‌های بسیار جذاب استفاده کنید. Canva ابزاری است که به شما کمک می‌کند فقط در عرض چند دقیقه محتوای اصلی و جذاب بصری ایجاد کنید.

کانوا از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

Canva به طور مداوم در حال پیشرفت است، و ابزارها و الگوهای طراحی گرافیکی بیشتری را به طور مداوم ارائه می‌دهد بطور مثال: رسانه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک، پوسترهای بازاریابی، کارت‌های بازرگانی، کتاب‌های الکترونیکی و هر چیز دیگری که احتمالاً در یک بازاریابی دیجیتال به آن نیاز دارید. Canva به دو صورت نسخه رایگان و پولی ارائه میشوند.

برای ایجاد گرافیک با کیفیت بالا نیازی به تجربه طراحی گرافیک ندارید. Canva با استفاده از ویژگی‌های کشیدن و رها کردن آسان، در اختیار شما طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ویرایش عکس، پالت رنگ، ترکیب قلم، جلوه‌ها و اندازه‌های سفارشی تصویر قرار می‌دهد.

ابزار Yoast

Yoast یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای بهینه‌سازی محتوا برای جستجوگرها است. زیرا این ابزار بصورت رایگان در اختیار شما قرار دارد. Yoast به شما خواهد گفت كه كلمه كلیدی خود را در كجا قرار دهید. چطور خوانایی را بهبود بخشید و شاید از همه مهمتر به شما اطلاع دهد كه چه اشتباهی انجام می‌دهید تا بتوانید آن را بهبود بخشید.

با استفاده از نسخه‌های پولی، می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید، بطور مثال در یک محتوا بجای استفاده از یک کلمه کلیدی میتوانید از چندین کلمات کلیدی معنایی استفاده کنید. پیشنهادات پیوند داخلی فوری، اطلاعات آماری و موارد دیگر را نیز میتوانید دریافت کنید.

برای آشنایی با ویژگی‌ها و ممیزی محتوای سایت خود، مدتی نسخه رایگان Yoast را امتحان کنید. در صورت راحتی، به نسخه پولی ارتقا دهید تا محتوای خود را بیش از پیش تقویت کنید.

بازاریابی از طریق ایمیل – MailChimp

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از بالاترین میزان بازده سرمایه (بازگشت سرمایه) از سایر تلاش‌های بازاریابی دیجیتال را فراهم می‌کند، فقط به این دلیل که جمع‌آوری آدرس ایمیل از مشتریان بسیار ساده است. با ابزارهای قدرتمند و رایگان مانند MailChimp، بسیار مقرون به صرفه است. با این حال MailChimp مواردی فراتر از توابع ساخت کمپین را فراهم می‌کند. برنامه Forever Free آنها برای حداکثر 2000 مشترک لیست و حداکثر 12000 ایمیل ماهانه کاملاً رایگان است. کاربردهای این ابزار شامل:

ایمیل مارکتینگ از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • توابع طراحی و بارگذاری تصویر با کاربرد آسان
  • ذخیره‌سازی رسانه
  • الگوهای طراحی ایمیل
  • مدیریت لیست با گزینه‌های آسان تقسیم‌بندی
  • فرم‌های ثبت نام
  • پاسخگوی خودکار
  • کمپین‌های قطره‌ای
  • تست A / B
  • داده‌های مشترک براساس نرخ تعامل
  • محاسبات بهینه زمان ارسال
  • ادغام برنامه‌های شخص ثالث مانند Google Analytics و رسانه‌های اجتماعی است.

Social media platforms

بخش مشترک هر استراتژی بازاریابی یکپارچه، سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، واتساپ و تلگرام است. که راهی عالی برای بازاریابان برای تعامل با مخاطبان خود و ایجاد سر و صدا در اطراف نام تجاری خود است. علاوه بر ویژگی‌های استاندارد این سیستم‌عامل‌ها، برخی از ویژگی‌ها نیز وجود دارد که به طور خاص برای بازاریابی طراحی شده‌اند. این موارد شامل تبلیغات ویدئویی در آپارات و یوتیوب است که به بازاریابان امکان می‌دهد تبلیغات را اجرا کرده و عملکرد تبلیغات را ببینند.

 

نوشتهٔ پیشین
اهداف کانون ارزیابی و توسعه مدیران
نوشتهٔ بعدی
مفهوم رنگ ها در power bi + آموزش ویدئویی
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست