مفهوم رنگ ها در power bi + آموزش ویدئویی

مفهوم رنگ‌ها

می خواهیم در این مقاله به بررسی مفهوم رنگ ها در power bi بپردازیم. رنگ‌ها در ویژوال‌ها علاوه بر زیبایی بصری گزارشات باید بیانگر مفهومی باشند.بدین معنی که مدیران و کارشناسان با مشاهده کلی ویژوال به روند‌های موجود در سازمان پی برده و دید کلی از سازمان بدست آورند.

برای این منظور به بررسی مفهوم رنگ در ویژوال Treemap می‌پردازیم.
برای این منظور پس از وارد کردن دیتا به Power BI ویژوال Treemap را با Drag & Drop به فضای اصلی Power BI منتقل می‌کنیم.

در این مثال می‌خواهیم میزان فروش را در ماه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. بدین منظور از جدول DimDate در انبار داده Adventure Works DW که دیتای آموزشی مایکروسافت می‌باشد.ستون English Month Name را به قسمت Group در Visualization Pane، و مبلغ فروش (SalesAmount) را نیز از جدول Fact Internet Sales به قسمت Value ،Drag می‌کنیم.

 مفهوم رنگ ها در power biمفهوم رنگ ها در power bi

همانطور که در نمودار مشاهده میکند مساحت اشکال براساس مقدار فروش در ماه‌های مختلف نشان داده شده است. به این ترتیب که با یک نگاه کلی می‌توان پی برد که در کدام ماه فروش بیشتری داشتیم.

اما همانطور که مشاهده می‌کنید رنگ‌ها در نمودار بیانگر مفهوم خاصی نیستند. برای معنا دادن به رنگ‌ها لازم است مراحل زیر را طی کنید.

Visualization Pane > Format > Data Colors > Advanced Controls > Based on Field

مفهوم رنگ ها در power biمفهوم رنگ ها در power bi

در قسمت Based on field ستون مورد نظر خود را برای تحلیل میزان فروش در ماه‌های مختلف انتخاب می‌کنیم. در این مثال ستون ProductKey از جدول Fact Internet Sales، به منظور تحلیل تعداد کالای فروخته شده در ماه‌های مختلف و مقایسه با مبلغ فروش انتخاب می‌کنیم.

مفهوم رنگ ها در power biمفهوم رنگ ها در power bi

به این ترتیب مشاهده می‌کنیم که رنگ‌ها مفهومی را منتقل می‌کنند. در واقع هر چه تعداد کالای فروخته شده در ماهی بیشتر باشد پررنگ‌تر نشان داده شده و هرچه تعداد کالای فروخته شده در ماهی کمتر باشد کمرنگ‌تر نشان داده شده است و همچنین اندازه ابعاد نیز براساس مقدار فروش مرتب شده‌اند بدین ترتیب که هر چه مجموع مبلغ فروش در ماهی بیشتر باشد.ابعاد بزرگتر و هر چه مجموع مبلغ فروش در ماهی کمتر باشد مستطیل کوچکتر می‌باشد.

جهت دانلود فیلم آموزشی این مقاله می‌توانید به کانال‌های ارتباطی ما در تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و آپارات به سایت www.keysun-co.com شرکت هوش تجاری کیسان مراجعه کنید.

نوشتهٔ پیشین
معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
نوشتهٔ بعدی
مراحل نصب و config نرم افزار power bi report server
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست