مقایسه Power BI Desktop و Power BI Services

در نمودار Venn با مقایسه Power BI Desktop و Power BI Services، منطقه در وسط نشان می‌دهد که چطور این دو با هم همپوشانی دارند. بعضی از کارها را می‌توانید در Power BI Desktop یا سرویس انجام دهید. دو طرف نمودار Venn ویژگی‌های منحصربه‌فرد برنامه و سرویس را نشان می‌دهد.

Power BI Desktop

Power BI Desktop ابزاری کامل برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و ایجاد گزارش است که به صورت رایگان در رایانه خود نصب می‌کنید. این شامل ویرایشگر پرس و جو است، که در آن می‌توانید به منابع مختلف داده متصل شوید و آنها را (که اغلب به آنها مدل سازی می‌گویند) در یک مدل داده ترکیب کنید. سپس شما گزارشی را براساس آن مدل داده طراحی می‌کنید.

Power BI Services

سرویس Power BI یک سرویس مبتنی بر ابر است. این برنامه از ویرایش گزارش‌های سبک و همکاری برای تیم‌ها و سازمان‌ها پشتیبانی می‌کند. در سرویس Power BI نیز می‌توانید به منابع داده متصل شوید، اما مدل سازی محدود است.

power bi services

 

بیشتر طراحان گزارش Power BI که روی پروژه‌های هوش‌تجاری کار می‌کنند از Power BI Desktop برای ایجاد گزارش‌های Power BI استفاده می‌کنند و سپس از سرویس Power BI برای همکاری و توزیع گزارش‌های خود استفاده می‌کنند. سرویس Power BI همچنین میزبان گزارش‌های صفحه‌بندی شده در فضاهای کاری پشتیبانی شده با ظرفیت Power BI Premium است. شما گزارش‌های صفحه‌بندی شده را با Power BI Report Builder ایجاد می‌کنید.


     مقالات مرتبط:

               استفاده از Bookmark ها در Power BI Desktop

               گروه بندی کردن در Power Bi Desktop

               ترکیب کردن و سامان بخشیدن به دیتا در Power BI Desktop


ویرایش گزارش‌های Power BI

هم در برنامه و هم در سرویس، گزارش‌های Power BI را ایجاد و ویرایش می‌کنید. یک گزارش می‌تواند یک یا چند صفحه مانند تصاویر و مجموعه‌های تصویری داشته باشد. برای افزایش پیمایش در گزارش‌های خود، بوک مارک‌ها، دکمه‌ها، فیلترها و سوراخ را اضافه کنید.

ویرایشگران گزارش در Power BI Desktop و در سرویس مشابه هستند.

آنها از سه بخش تشکیل شده‌اند:
  • شیشه‌های ورودی بالا، در Power BI Desktop و سرویس متفاوت است.
  • بوم گزارش
  • قسمت‌های Fields ،Visualizations و Filters

کار در سرویس Power BI

همکاری

بعد از ایجاد گزارش‌های خود، می‌توانید آنها را در یک فضای‌کاری در سرویس Power BI ذخیره کنید، جایی که شما و همکارانتان همکاری می‌کنید. شما در بالای آن گزارش‌ها داشبورد درست می‌کنید. سپس، آن داشبوردها و گزارش‌ها را با مصرف کنندگان گزارش در داخل و خارج از سازمان خود به اشتراک می‌گذارید. مصرف کنندگان گزارش شما آنها را در سرویس Power BI در نمای خواندن و نه در ویرایش مشاهده می‌کنند. آنها به تمام ویژگی‌های موجود برای گزارش سازندگان دسترسی ندارند. همچنین می‌توانید مجموعه داده‌های خود را به اشتراک بگذارید و به دیگران اجازه دهید گزارش‌های خود را از آنها تهیه کنند.

آماده‌سازی داده‌های سلف‌سرویس با جریان داده‌ها

گردش داده‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کند تا داده‌ها را از منابع متفاوت متحد کرده و آنها را برای مدل‌سازی آماده کنند. تحلیلگران می‌توانند با استفاده از ابزارهای خودآگاه گردش اطلاعات را به راحتی ایجاد کنند. تحلیلگران با تعریف اتصالات منبع داده، منطق ETL، برنامه‌های تازه‌سازی و موارد دیگر، از جریان داده برای تبدیل، یکپارچه‌سازی و غنی‌سازی داده‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

مقایسه Power BI Desktop و Power BI Services

منبع:

MICROSOFT

نوشتهٔ پیشین
8 دلیل مهم که نیاز شما را به یک استراتژی بازاریابی دیجیتال پررنگتر میکند.
نوشتهٔ بعدی
ایجاد داشبورد در Power BI
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست