10 راه برتر برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال

بازایابی دیجیتال شامل تمام تلاش‌های بازاریابــی است که از اینترنت و وسایل الکترونیکی استفاده می‌کند و مخاطبان و مشتریان را در هر کجا که آنلاین هستند به هم متصل می‌کند. متخصصان می‌توانند در بازاریابــی دیجیتال تخصص کسب کرده و تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود را از طریق دوره‌ها و محتوا بهبود بخشند.

چرا مشاغل از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند؟

بازاریابی دیجیتال از جهات مختلف به نفع بازاریاب و مشتری است. با این حال، مشاغل، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی را بیشتر به این دلیل اتخاذ می‌کنند که قابل اندازه‌گیری، نتایج محور، سازگار و سریعتر از هر نوع بازاریابی دیگری است که صرف نظر از اندازه آن، در دسترس هر شرکتی است. با این حال، چندین دلیل خاص وجود دارد که چرا مشاغل از بازاریابـی دیجیتال استفاده می‌کنند. این دلایل عبارتند از:

  • فرصت رقابت پذیری را برای همه مشاغل، بدون در نظر گرفتن اندازه و منابع موجود فراهم می‌کند.
  • مقرون به صرفه‌تر از بازاریابی سنتــی است.
  • اجازه می‌دهد تا مخاطبان و مشتریان احتمالی را به مخاطبین، مشترکین، حامیان و مشتریان تبدیل کند.
  • با رسیدن به بازارهای بزرگتـر و محلی (جهانی) به روشی کارآمدتر، درآمد را افزایش می‌دهد.
  • این امر تعامل با مخاطبان هدف را در هر کجا که ممکن است آنلاین باشند، از جمله در دستگاه‌های تلفن همراه، تسهیل می‌کند.
  • به ایجاد شهرت برند کمک می‌کند.
  • به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند.
  • این امر بر چشم اندازهای انجام اقدامات مطلوب از طریق CTA تأثیر می‌گذارد.
  • به سرعت تجزیه و تحلیل‌هایـی را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود مشاغل بتوانند رشد کنند.
برخی از بخشهای مهم بازاریابی دیجیتال به شرح زیر است.

موفقیت در بازاریابی دیجیتالموفقیت در بازاریابی دیجیتال

روندهای اخیر در بازاریابی دیجیتال

روندهای بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال تحول است زیرا بازاریابان روش‌های بهتری برای دسترسی به مخاطبان خود پیدا می‌کنند و همچنین مخاطبان روش‌های بهتری برای تعامل با مشاغل می‌خواهند. گرایـش‌های متعددی نسبت به سال‌های گذشته اعمال شده است، اما مجموعه مهارت‌هایـی که بازاریابان به آن نیاز دارند دائما در حال پیشرفت است. فقط به این تحقیق مک کینزی نگاه کنید:

موسسه مکینزی تحقیقات مجموعه مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مورد نیاز برای تلاش‌های بازاریابی دیجیتال را انجام می‌دهد. بازاریابی دیجیتال هم مهم است و هم در حال گسترش است. این بدان معناست که شما نه تنها باید مهارت‌های خود را تقویت کنید، بلکه باید کارمندانی را با گروه‌های مختلف توانایی استخدام کنید.

10 راهی که کسب و کارها می‌توانند در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود به موفقیت برسند

با ترکیب کانال‌ها و تاکتیک‌های ذکر شده در بالا، با در نظر گرفتن روندها و فناوری‌های اخیـر که ارتباط را آسان‌تر می‌کند، مشاغل می‌توانند از راه‌های زیر در بازاریابـی دیجیتال خود به موفقیت دست یابند.

1. انعطاف پذیر باشید و برای تغییر آماده باشید

پذیرفتن تغییرات سریع در دنیای بازاریابـی دیجیتال و اصلاح ابزارها ، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جدید بر این اساس، برای موفقیت و پیشرفت کسب و کارها در دنیای امروز ضروری است.

2. اهداف SMART را تعیین کنید

تعیین اهداف خاص، قابل اندازه‌گیری، دست یافتنی، مرتبط و با محدودیت زمانی که با برنامه بازاریابی دیجیتال شما سازگار باشد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به عنوان مثال، هدف تبدیل می‌تواند افزایش میانگین سفارشات در فروش آنلاین از 30 دلار به 40 دلار باشد.

3. به طور کامل اجرا کنید

هنگامی که یک برنامه عینی برای دستیابی به اهداف SMART خود ایجاد می‌کنید، باید برنامه را طبق برنامه اجرا کنید. اجرای کامل به شما این امکان را می‌دهد تا داده‌ها را جمع آوری کرده و در برنامه خود تغییراتی ایجاد کنید تا بازخورد مشتری متناسب باشد. این تغییرات نیز باید سریع اجرا شوند.

4. خلاقیت را در تمام مراحل اعمال کنید

درست از مرحله برنامه ریزی، در استفاده از محتوا و همچنین کانال‌های مختلف یکپارچه (بازاریابی کلی کانال) برای رسیدن به مخاطبان و مشتریان هدف، ابتکار و خلاق باشید. محتوا می‌تواند شامل تصاویر، اینفوگرافیک، ویدئو، وبسایت‌های مدرن شده، طرح‌های زیبا و غیره باشد.

5. مخاطبان هدف با تقسیم بندی بازار

درک مخاطبان هدف و دستیابی به آنها در هر کجا که باشند برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. تقسیم‌بندی بازاریابی برای کمک به بازاریابان با مطالعه رفتار / ویژگی‌های مخاطب و گروه بندی صفات مشابه مفید است، به طوری که نیازهای مخاطبان بر اساس آن اولویت بندی شود. استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون می‌تواند به بازاریابان در دستیابی به سطوح دقیق‌تر به شیوه‌ای کارآمد کمک کند.

6. کانال‌ها، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های خود را متنوع کنید

با درک اینکه هیچ استراتژی بازاریابی دیجیتال کاملی نیست، این ایده که آزمایش کانال‌ها، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلف بخش مهمی از موفقیت است. یکی از مزایای این طرز فکر این است که با مخاطبان و مشتریان متفاوتـی روبرو می‌شوید که نمی‌دانستید. این مخاطبان و مشتریان جدید می‌توانند به شما در یافتن جریان درآمد جدید کمک کنند.

7. فروش و بازاریابی خود را یکپارچه کنید

ادغام فروش و بازاریابی به مشاغل اجازه می‌دهد تا هر جنبه‌ای از بازاریابی دیجیتال را به حداکثر برسانند، زیرا این تیم‌ها با هدف متمرکز و برخلاف کار علیــه یکدیگر (دانسته یا ندانسته) کار خواهند کرد. زمینه‌های حداکثرسازی شامل استفاده از داده‌ها، ابزارها، تحویل مشتری بدون درز به تیم‌های مختلف و غیره است.

8. جمع آوری، اندازه گیری، پیگیری و تجزیه و تحلیل داده‌ها

امروزه داده‌ها نه تنها برای ارائه خدمات مورد انتظار به مشتریان، بلکه برای پیگیری رقابت نیز بسیار مهم است. به این ترتیب، جمع آوری، اندازه گیری، ردیابی و تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان واقعی برای به دست آوردن بینش به سادگی برای موفقیت مشاغل در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال ضروری است.

9. همیشه با مخاطبان خود در ارتباط باشید

امروزه مشتریان می‌خواهند ارتباط برقرار کنند و بدانند در هر زمان چه اتفاقی با فروشندگان منتخب آنها می‌افتد. بنابراین، مشاغل باید محیطی متصل به یکدیـگر را برای تغذیه این میل نه تنها با ارائه محتوای به روز، بلکه با استفاده از ابزارهایـی (به عنوان مثال، ربات‌های چت) که دریافت و ارسال محتوا را آسان‌تر می‌کند، ایجاد کنند.

10. بازخورد را جمع‎آوری کر‌ده و متناسب با آن پاسخ دهید

از نظرسنجی‌ها و فرم‌های نظر برای جمع آوری بازخورد مخاطبان و مشتریان استفاده کنید. پس از دریافت اطلاعات مشتری، از آن برای اطلاع از استراتژی‌ها استفاده کنید. پیشرفت مداوم شما را به موفقیت در بازاریابی دیجیتال می رساند.

نتیجه

هیچ راه حل مناسب برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال وجود ندارد. با این حال‌، با ترکیب جنبه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال همانطور که در بالا ذکر شد، می‌توانید در بازاریابی دیجیتال به موفقیت برسید.

 

منبع:

Campaignmonitor

نوشتهٔ پیشین
اصول و فنون مذاکره و 4 اصل اساسی مذاکرات چیست؟
نوشتهٔ بعدی
مبانی تاریخی و تکامل MMPI
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست