نکات مهم و کلیدی نقشه راه هوش تجاری

قبل از اینکه هرگونه پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سیستم هوش تجاری آغاز گردد و البته در حالت ایده آل قبل از آماده‌سازی و سفارش یک راهکار هوش تجاری، یک روش عملی مناسب برای اینکار داشتن یک استراتژی هوش تجاری مناسب است. این استراتژی باید شامل بدست آوردن تمام ورودی های واحد های سازمانی باشد که از هوش تجاری سود خواهند برد، از واحد انبار گرفته تا هربخشی که ممکن است درگیر این موضوع باشند. نقشه راه هوش تجاری

نقشه راه هوش تجاری

نقشه راه هوش تجاری

نقشه راه هوش تجاری :

مشخص کنید کدام واحد تجاری بیشترین اثر را بر روی سیستم هوش تجاری شما خواهد داشت . و همینطور تصویر واضحی از آن ترسیم کنید. داده ها را بصورت مرحله به مرحله به کاربران بدهید. اما اجازه دهید به سرعت مزایای هوش تجاری را حس کنند.

بهترین روش برای پیاده سازی سیستم هوش تجاری اینگونه است که بزرگ فکر کنید. ولی با مراحل کوچک و موفق پیاده سازی کنید. سپس این حوزه و منابع داده ای را گسترش دهید.

این یک استراتژی و نقشه راه هوش تجاری برای اثر بخشی حداکثری پروژه می باشد. بطور کلی یکی از مشکلات پروژه های فناوری اطلاعات در ایران و کشور های در حال توسعه سعی در برداشتن بارهای بزرگ است و پروژه های عظیم هوش تجاری به دلیل وسعت بیش از حد و سعی در پیاده سازی همه جانبه و یکجا شکست می خورند.

بیشتر بخوانید: 6 علت شکست پروژه های هوش تجاری

پیشنهاد تجربه هوش تجاری سلف-سرویس یکی از روش های مفید برای موفقیت پروژه های هوش تجاری می باشد. قابلیت ایجاد تحلیل های اختصاصی و فردی روی داده ها خارج از بخش انبار داده ها باعث می شود تا نه تنها زمان را در اختیار بگیرید بلکه کمک می کنید تا کاربران در هنگام بروز مشکل خارج از پروژه هم فکر کنید و عمل کنید.

این موضوع بدین معنی است که همیشه کاربری هوش تجاری (هوش تجاری سلف-سرویس) در کنار پروژه‌ها و سیستم‌های هوش تجاری ضروری است. و همچنین نقش مکمل و رفع کننده مشکلات را خواهد داشت. هوش تجاری سلف-سرویس را جدی بگیرید.

منبع: سایت تارگیت – هوش تجاری

نوشتهٔ پیشین
مدرک معتبر هوش تجاری
نوشتهٔ بعدی
10 گام برای کاهش پیچیدگی مدیریت داده ها
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست