7 نکته کلیدی پیاده سازی انبار داده (قسمت 1)

هفت نکته کلیدی پیاده سازی انبار داده عنوان مقاله‌ای است که گروه آموزش شرکت هوش تجاری کیسان جهت پیاده سازی انبار داده آماده نموده است.

1-تعیین اهداف شرکت پیاده سازی انبار داده

هر شرکتی منحصر به فرد است و مجموعه‌ای از اهداف و مقاصد خاص خود را دارد. همچنین این اهداف متناسب با هر مرحله از رشد شرکت یا هر مرحله‌ای از فازهای پروژه، متفاوت است. به همین دلیل شرکت‌ها نیاز به یک ترکیب خوبی از فروش، تولید و فرایندهای اداری و پشتیبانی از پرسنل را دارند. تجزیه و تحلیل داده‌های مناسب می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند.

پیاده سازی انبار داده

پیاده سازی انبار داده

 اگر شرکت در کمپین‌ها و استراتژی‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کند، باید توجه خود را به خوبی به آن‌ها معطوف کند تا بداند که آیا این کمپین‌ها و استراتژی‌ها به نحوی که برنامه‌ریزی شده‌اند، کار می‌کنند یا خیر. در حالیکه نیروهای خارجی تاثیرگذار بر شرکت، همیشه می‌توانند تغییر کنند و هرگز تحت کنترل نباشند، به توصیه مدیران شرکت هوش تجاری کیسان بهتر است که طراحی انباره داده شرکت‌ها به نحوی باشد که به بهترین شکل ممکن با این نیروها سازگار شوند. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که برندها و صنعت های مختلف برای موفقیت روش‌های متفاوتی را بر می‌گزینند.

علاوه بر این: پیاده سازی انبار داده

مدیران شرکت همچنین می‌توانند پرسنل، مخاطبین، فرصت‌های فروش و منابع را برای رسیدن به اهداف و جاه‌طلبی به اشتراک بگذارند. مدیران، با اندازه‌گیری سلامت و رشد بخش‌های مختلف، از اجرای صحیح کل فرایند کسب و کار اطمینان حاصل می‌کنند.

 از طرف دیگر، در حالیکه درآمد ناخالص ناشی از فعالیت همه افراد شرکت است، تصمیماتی.که بیشترین تاثیر را بر روی این موضوع دارد معمولا در سطوح بالای مدیریتی گرفته می‌شود. به طوری که نوع  قرارداد‌هایی که مدیران شرکت انعقاد می‌کنند، می‌تواند بر سوددهی و مدت زمان کار بر روی آن پروژه تاثیرگذار باشد. در صورت عدم درک درست از نوع قرارداد ممکن است،گاهی اوقات یک قرارداد کوچک حتی بیش از یک قرار داد بزرگ به زمان و انرژی نیاز داشته باشد و یا در صورت تصمیم مناسب سطوح بالای مدیریتی ممکن از یک قرارداد کوچک، سوددهی به مراتب بیشتری از یک قرارداد بزرگ عاید شرکت شود.

 بنابراین ردیابی قراردادهای مناسب و اطمینان از این که اهداف آن‌ها به شیوه‌ای عینی برآورده می‌شوند،.همان چیزی است که برندها و صنعت‌های مختلف نیاز دارند بر روی آن متمرکز باشند.و لازمه‌ی این امر، این می‌باشد که شرکت ها جنبه‌های مختلفی از شاخص‌های کلیدی عملکردی خود مانند واحدهای فروخته شده، سود خالص، سود ناخالص و هدف مشتری را شناسایی کنند، این شاخص‌ها به شرکت‌ها کمک کنند تا مسیر رشد خود را حفظ کنند. انباره داده‌ها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به طور موثری به این اهداف نائل شوند.

2-جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کمک به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف تعیین شده

تنها راهی که شرکت می‌تواند اطلاعات قابل اعتماد و مهم را جمع‌آوری کند.این است که پرسش‌هایی را که مهم است مطرح کند. رهبران منابع اطلاعاتی دارند که برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند. برای به دست آوردن اطلاعات باید از منابع داده‌ای که در بسیاری از سازمان‌ها وجود دارد شروع کرد.

 برخی از منابع داده شامل گزارش‌هایی از سیستم مدیریت مشتری یا Account package , CRMسیستم گزارش زمان در میان دیگر سیستم‌ها است. با جمع‌آوری گزارش‌ها و نسخه‌های آن‌ها، برند‌ها و صنعت‌ها به اطلاعات قابل اعتماد و ارزشمند دسترسی خواهند داشت.

پیاده سازی انبار داده

پیاده سازی انبار داده

 در شرکت هوش تجاری کیسان : پیاده سازی انبار داده

برای سازمان‌ها، تحلیلگران و ناظران گزارش‌های تحلیلی و خلاصه‌ای از صنعت  و کسب و کار را ایجاد می‌کند که می‌تواند برای نام کسب‌وکار بسیار مفید و ارزشمند باشند. دامنه‌ای از گزارش‌های همبستگی ساده می‌تواند در نرم افزارها، یادداشت‌ها و صفحه گسترها ذخیره شود.داده‌ها را می‌توان در منابع داده‌ای مختلف در دسترس قرار داد. گاهی اوقات ممکن است که بسیاری از منابع اطلاعاتی مثل پایگاه داده دسکتاپ تلفن که تاریخ حمل و نقل.و گزارش‌های روزانه ناظر را بررسی می‌کند نادیده گرفته شود و پنهان بماند. این منبع اطلاعاتی به ظاهر ساده نیز از دیدگاه یک شرکت اهمیت دارد.و ردیابی آن‌ها می‌تواند برای کسب‌وکارها سودمند باشد.

یکی از بزرگترین چالش‌های طراحان انباره داده، پیدا کردن راه حل‌هایی برای شرکت‌هاست.تا بر اساس آن نوع داده‌های ذکر شده در بالا جمع‌آوری کند. چرا که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال این اطلاعات نمی‌روند به این خاطر که معمولا آن‌ها را  قابل اهمیت دارای اهمیت تلقی نمی‌کنند.و گاهی اوقات آن‌ها را ناقص و اشتباه متصور می‌شوند. اما کسب و کارها باید همیشه به این نکته توجه داشه باشند که هیچ داده‌ای ناکارآمد نیست.و همه چیز نقش خاصی در رشد و توسعه شرکت دارد.

پیاده سازی انبار داده

پیاده سازی انبار داده

یکی دیگر از جنبه‌هایی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است.که افراد اطلاعات گفته شده را چگونه جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند. انبار داده‌ها می‌توانند بسیاری از وظایف گزارش دهی را تشخیص دهند ؛ این امر مستلزم تعامل گسترده‌ای با افراد شرکت‌ها می‌باشد. توجه به موارد گفته شده در بالا می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا بتوانند یک انباره داده‌ی خوب را شناسایی کنند. بعد از این که فرایند انباره داده به وضوح درک شد، آن گاه می‌توان اقدام به طراحی آن نمود.

ادامه مطلب…

نوشتهٔ پیشین
مدل سازی در power bi
نوشتهٔ بعدی
7 نکته کلیدی پیاده سازی انبار داده (قسمت 2)
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست