ویژگی های نسخه نوامبر Power BI

به روز رسانی ماه نوامبر نرم افزار  Power BI شامل تغییرات زیادی در کل محصول می باشد. در قسمت آماده سازی دیتا, Query Diagnostics معرفی شده است که به شما این امکان را می دهد که, Query هایی که در پشت صحنه اجرا می شوند را ببینید. در قسمت Report, از طریق ویژگی جدید Automatic Page Refresh قدم های بزرگی در جهت تهیه گزارشات در زمان واقعی (Real Time)برداشته شده است, این ویژگی این امکان را فراهم می کند که در گزارشات مستقر در Direct Query در فواصل زمانی منظم, دیتا را به روز رسانی کنید. Q&A نیز به صورت کامل با المان جدید Q&A و ابزارهای جدید در این ماه کاملا بازسازی شده است.

Reporting نوامبر

Automatic Page refresh for DirectQuery نوامبر

وقتی وقایع حیاتی سازمان را بوسیله Power BI دنبال می کنید, بسیار اهمیت دارد که همزمان با به روز رسانی دیتا در Data Source دیتا در Power BI نیز به روز رسانی شود. برای مثال, در صنعت تولید, بسیار اهمییت دارد که بدانید چه زمانی یک ماشین بد عمل می کند. به این منظور ویژگی Automatic page refresh منتشر شده است, که این امکان را برای شما فراهم می کند, که هنگام استفاده از یک منبع DirectQuery , فاصله زمانی به روز رسانی المان ها را در گزارش خود تنظیم کنید.

برای منابع داده ای که با سرعت به روز رسانی می شوند, این تجربه نزدیک بودن گزارش به زمان واقعی به کاربران این امکان را می دهد, تا گزارشات حساس به زمان را رصد کرده و از این اطمینان را داشته باشند که آخرین تغییرات را مشاهده می کنند.

برای استفاده از Automatic page refresh  ابتدا باید آن را در Options فعال کنید.

بعد از فعال کردن این گزینه هنگامی که به یک منبع DirectQuery متصل می شوید در  Formatting Pane گزینه Page refresh را می توانید مشاهده کنید, که امکان تعیین زمان برای به روز رسانی را در قسمت Duration برای شما فراهم می کند.

در Power Bi Desktop, شما می توانید این برنامه زمان بندی را یکبار در هر ثانیه تعیین کنید, با این فرض که منبع داده DQ شما می تواند این کار را انجام بدهد. در Power BI Service , حداقل زمان به روز رسانی برای یک فضای کاری معمولی 30 دقیقه می باشد, بنابراین پس از انتشار گزارش, در صورتی که زمان باقی مانده کمتر از 30 دقیقه باشد, برنامه زمانبندی دوباره نوشته خواهد شد.

در صورتی که فضای کاری شما نسخه Premium باشد, برنامه زمان بندی می تواند به حداقل تعیین شده توسط مدیر برسد و فقط در صورتی کار میکند که مدیر (APR)Automatic page refresh را فعال کند.

برای فعال کردن این ویژگی لازم است که از مسیر زیر ابتدا APR را فعال کنید:

File>Options and settings>Options>Preview features>Automatic page refresh

Automatic page refresh تنها برای منابع DirectQuery در دسترس می باشد.

برای استفاده از Automatic page refresh, Report page را برای Page که می خواهیم به روز رسانی را در آن فعال کنیم را انتخاب می کنیم. در Visualization pane, بر روی Formatting icon کلیک کرده و گزینه Page refresh را در قسمت پایین نوار باز شده پیدا کنید.

تصویر زیر مربوط به کادر Page refresh  باز شده می باشد. توضیحات مربوط به شماره ها را در زیر عکس می توانید مشاهده کنید:

  • Automatic Page Refresh slider – روشن یا خاموش کردن page refresh
  • Page refresh interval value – عدد مربوط به فاصله زمانی به روز رسانی
  • Page refresh interval unit – واحد زمانی مربوط به به روز رسانی

اکنون شما می توانید Page refresh را روشن کرده و Refresh duration را تعیین کنید. مقدار پیش فرض 30 دقیقه می باشد, حداقل زمان برای Refresh interval یک ثانیه می باشد. گزارش شما در زمانی (Interval ) که شما تعیین کرده اید شروع به به روز رسانی میکند.

تعیین Page refresh interval

هنگامی که Automatic page refresh فعال است,.power BI Desktop دائما Query هایی را به منبع DirectQuery شما ارسال می کند. بین زمان ارسال Query  و بازگشت دیتا تاخیری وجود دارد, بنابراین برای به روز رسانی در فواصل زمانی کوتاه, باید تایید کنید که Query  با موفقیت دیتا ها را براساس زمانبندی تعیین شده باز گردانده است. در صورتی که دیتا در فاصله زمانی تعیین شده باز نگردد,  موقعیتی را به وجود می آورید که المان ها به طور مرتب خیلی کند تر از برنامه زمان بندی شده به روز شوند.نوامبر

به عنوان بهترین روش,.فاصله به روز رسانی باید حداقل با نرخ ورود دیتای جدید مورد انتظار شما مطابقت داشته باشد:
  • در صورتی که دیتا هر 20 دقیقه وارد Source می شود,.در این صورت Refresh Interval (فاصله به روز رسانی) نمی تواند کمتر از 20 دقیقه باشد.
  • در صورتی که دیتا هر ثانیه وارد شود, در این صورت interval باید برای هر یک ثانیه تعیین شود.

برای فواصل به روز رسانی کوتاه مانند یک ثانیه, همچنین لازم است که نوع  Direct query data source., بارگذاری Query ها بر رروی آن و فاصله بینندگان گزارش از مرکز دیتا و غیره را در نظر بگیرید.

می توانید این مورد را با استفاده از عملکرد Performance Analyzer in Power BI Desktop .که به شما این امکان را می دهد که تعیین کنید که هر کوئری.زمان کافی برای بازگشت نتیجه از منبع را دارد. و اینکه زمان کجا صرف شده است, ارزیابی کنید. براساس نتیجه Performance Analyzer in Power BI Desktopا می توانید منبع داده را  تنظیم کنید و تغییر دهید. و یا میتوانید بوسیله المان های دیگر و مقادیر گزارشتان ارزیابی کنید. نوامبر

تصویر زیر نتایج DirectQuery را در Performance Analyzer نشان می دهد:

نوشتهٔ پیشین
گروه بندی کردن در Power Bi Desktop
نوشتهٔ بعدی
Automatic page refresh در Power BI service
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست