5 مورد اساسی و مهم چالش های رایانش ابری

اخیراً، Flexera بررسی سالانه وضعیت رایانش ابر خود را در مورد آخرین روندهای ابری انجام داده است. آنها از 997 متخصص فنی در بخش گسترده ای از سازمان ها در مورد پذیرش زیرساخت ابری سؤال کردند. یافته‌های آن‌ها، به‌ویژه در رابطه با چالش‌های فعلی رایانش ابری، روشنگر بود.

برای پاسخ به این سوال اصلی که چالش‌های محاسبات مبتنی بر ابر چیست، در زیر برخی از یافته‌های آن‌ها را بسط داده‌ایم و مشکلات دیگری را ارائه کرده‌ایم که ممکن است کسب‌وکارها نیاز به رفع آن داشته باشند. بیایید با موضوع همیشه امنیت سایبری شروع کنیم.

چالش رایانش ابری

چالش رایانش ابری

چالش های رایانش ابری:

1. مسائل امنیتی

مانند بسیاری دیگر از شاخه‌های فناوری، امنیت یک نگرانی مبرم در دنیای محاسبات مبتنی بر ابر است، زیرا شما نمی‌توانید مکان دقیقی را که داده‌هایتان در آن ذخیره یا پردازش می‌شوند، ببینید. این امر خطراتی را که می تواند در طول فرآیند اجرا یا مدیریت ایجاد شود افزایش می دهد.

در حال حاضر، 93 درصد از شرکت‌های پیشرو در سراسر بخش‌ها به شدت نگران تجربه نقض قابل توجه داده در اکوسیستم‌های ابر محور خود هستند.

نگرانی های اصلی پیرامون تهدیدات سایبری در سراسر جهان عبارتند از:
  • اعتبار به خطر افتاده
  • احراز هویت
  • خطای انسانی
  • نقض گسترده داده های حساس
  • رابط ها و API های هک شده
  • سرقت حساب
مسائل امنیتی

مسائل امنیتی

در عصری که انتظار می‌رود امنیت سایبری تا سال 2025 مجموعاً 10.5 تریلیون دلار هزینه داشته باشد ، این نگرانی‌ها باید سریع حل شوند

همه اینها اعتماد به داده های حساس و اختصاصی به شخص ثالث را برای برخی سخت می کند و در واقع چالش های رایانش ابری را برجسته می کند. خوشبختانه به عنوان ارائه‌دهندگان و کاربران، قابلیت‌های استحکامات دائماً در حال بهبود هستند.

برای اطمینان از دست نخورده بودن حریم خصوصی و امنیت سایبری سازمانتان، تأیید کنید که ارائه‌دهنده SaaS دارای مکانیسم‌های مدیریت هویت کاربر، احراز هویت و کنترل دسترسی ایمن است. همچنین، بررسی کنید که آنها مشمول قوانین امنیت و حریم خصوصی پایگاه داده هستند.

در حالی که قوانین حفظ حریم خصوصی و حفاظت از ارائه دهنده را بررسی می کنید، مطمئن شوید که سازمان شما باید بتواند از مقررات و استانداردها پیروی کند، مهم نیست که داده های شما در کجا ذخیره می شود. در مورد فضای ذخیره سازی، همچنین اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده سیاست های سختگیرانه ای برای بازیابی اطلاعات در نظر گرفته است.

با نگه داشتن انگشت خود بر روی نبض روندهای نوظهور و درک قابلیت های امنیت سایبری هر موجودی در اکوسیستم خود، خطر نقض یا حملات را به میزان قابل توجهی کاهش خواهید داد.

خطرات رایانش ابری برای هر سازمانی، چه کوچک و چه بزرگ، به واقعیت تبدیل شده است. به همین دلیل است که پیاده سازی یک ابزار ابری امن BI که بتواند از اقدامات امنیتی مناسب استفاده کند، مهم است.

مسائل امنیتی

مسائل امنیتی

2. مدیریت هزینه

بخش بعدی لیست ریسک های رایانش ابری ما شامل هزینه ها می شود. در بیشتر موارد، محاسبات مدرن می تواند در هزینه کسب و کار صرفه جویی کند. در فضای ابری، یک سازمان به راحتی می‌تواند قابلیت‌های پردازشی خود را بدون سرمایه‌گذاری بزرگ در سخت‌افزار افزایش دهد.

درعوض، کسب‌وکارها می‌توانند به پردازش اضافی از طریق مدل‌های پرداختی از ارائه‌دهندگان عمومی دسترسی داشته باشند. با این حال، ماهیت بر اساس تقاضا و مقیاس پذیر خدمات رایانش ابری، گاهی اوقات تعریف و پیش بینی مقادیر و هزینه ها را دشوار می کند.

خوشبختانه راه‌های مختلفی برای کنترل هزینه‌های ابری وجود دارد ، به‌عنوان مثال، بهینه‌سازی هزینه‌ها با انجام تحلیل‌ها و گزارش‌های مالی بهتر یا حفظ عملکرد گزارش‌دهی مدیریت در مسیر، به طوری که این مسائل در محاسبات کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از نوآوری‌های اخیر که به کاهش هزینه‌ها و مقابله با این مهم‌ترین مسائل در رایانش ابری کمک می‌کند، ابزارهای محاسبات چند ابری است.

در حال حاضر، 32 درصد از کسب و کارها از ابزارهای امنیت سایبری چند ابری برای کاهش ریسک مخرب مالی نقض داده ها استفاده می کنند، در حالی که 31 درصد از شرکت های پیشرو از ابزارهای مدیریت هزینه مستقیم چند ابری برای کاهش کارایی مالی در سراسر سازمان استفاده می کنند. در هر دو مورد، بازگشت سرمایه (ROI) سالم است. به این ترتیب، ما انتظار داریم که در آینده نزدیک شاهد افزایش پذیرش این فناوری باشیم.

مدیریت هزینه

مدیریت هزینه

3. کمبود منابع / تخصص

یکی از چالش‌های ابری که امروزه شرکت‌ها و شرکت‌ها با آن مواجه هستند، کمبود منابع و یا تخصص است. سازمان ها به طور فزاینده ای حجم کاری بیشتری را در سیستم قرار می دهند در حالی که فناوری های ابری به سرعت در حال پیشرفت هستند.

با توجه به این عوامل، سازمان ها برای همگام شدن با ابزارها با مشکل مواجه می شوند. همچنین، نیاز به تخصص همچنان در حال افزایش است. این چالش ها را می توان از طریق آموزش بیشتر کارکنان فناوری اطلاعات و توسعه به حداقل رساند. پذیرش قوی CIO برای حمایت از ابر نیز کمک می کند.

سازمان‌های SME (کوچک و متوسط) ممکن است اضافه کردن متخصصان به تیم‌های فناوری اطلاعات خود را بسیار پرهزینه بدانند. خوشبختانه، بسیاری از کارهای رایج که توسط این متخصصان انجام می شود، می توانند خودکار شوند.

برای این منظور، شرکت‌ها به ابزارهای DevOps مانند Chef و Puppet روی می‌آورند تا وظایفی مانند نظارت بر الگوهای استفاده از منابع و پشتیبان‌گیری خودکار را در بازه‌های زمانی از پیش تعریف‌شده انجام دهند. این ابزارها همچنین به بهینه سازی ابر از نظر هزینه، حاکمیت و امنیت کمک می کنند.

کمبود منابع / تخصص

کمبود منابع / تخصص

4. کنترل

چالش‌های زیادی پیش روی رایانش ابری وجود دارد و کنترل در محل شماره 4 این چالش هاست. حاکمیت مناسب فناوری اطلاعات باید اطمینان حاصل کند که دارایی‌های فناوری اطلاعات بر اساس سیاست‌ها و رویه‌های مورد توافق اجرا و استفاده می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که این دارایی ها به درستی کنترل و نگهداری می شوند و اطمینان حاصل کنید که این دارایی ها از استراتژی و اهداف سازمان شما پشتیبانی می کنند.

در دنیای امروزی مبتنی بر ابر، فناوری اطلاعات همیشه کنترل کاملی بر تامین، حذف و عملیات زیرساخت ندارد. این امر دشواری فناوری اطلاعات در ارائه حاکمیت، انطباق، ریسک ها و مدیریت کیفیت داده مورد نیاز را افزایش داده است. برای کاهش خطرات و عدم قطعیت‌های مختلف در انتقال به فضای ابری، فناوری اطلاعات باید فرآیندهای سنتی کنترل فناوری اطلاعات خود را به گونه‌ای تطبیق دهد که فضای ابری را نیز شامل شود.

به همین منظور، نقش تیم‌های مرکزی فناوری اطلاعات در سیستم در چند سال اخیر در حال تغییر بوده است. همراه با واحدهای تجاری، فناوری اطلاعات مرکزی به طور فزاینده ای در انتخاب، کارگزاری و اداره خدمات ابری نقش دارد. علاوه بر این، ارائه دهندگان محاسبات ابری/مدیریت شخص ثالث به تدریج پشتیبانی و بهترین شیوه ها را ارائه می کنند.

کنترل

کنترل

5. اطمینان از رعایت و اجرای استانداردها

یکی از خطراتی که امروزه رایانش ابری با آن مواجه است، انطباق است . این یک مشکل برای هر کسی است که از سرویس های پشتیبان یا ذخیره سازی استفاده می کند. هر بار که یک شرکت داده ها را از حافظه داخلی به یک ابر منتقل می کند، با قوانین و مقررات رسمی مطابقت دارد.

به عنوان مثال، سازمان های مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده باید با HIPAA( قانون حمل و پاسخگویی بیمه سلامت 1996)، شرکت های خرده فروشی عمومی باید با SOX( قانون Sarbanes-Oxley 2002) و PCI DSS( امنیت داده های صنعت کارت پرداخت) مطابقت داشته باشند.

بسته به بخش و الزامات، هر سازمانی باید از رعایت و اجرای این استانداردها اطمینان حاصل کند.

این یکی از چالش‌های بسیاری است که محاسبات ابری با آن مواجه است، و اگرچه این روش می‌تواند مدت زمان مشخصی را ببرد، داده‌ها باید به درستی ذخیره شوند.

مشتریان باید به دنبال فروشندگانی باشند که بتوانند مطابقت را ارائه دهند و بررسی کنند که آیا آنها مطابق با استانداردهای مورد نیازشان تنظیم شده اند یا خیر. برخی از فروشندگان انطباق تایید شده را ارائه می دهند، اما در برخی موارد، ورودی اضافی از هر دو طرف برای اطمینان از مقررات انطباق مناسب مورد نیاز است.

اطمینان از رعایت و اجرای استانداردها 

اطمینان از رعایت و اجرای استانداردها

منبع: www.datapine.com

هوش تجاری
نوشتهٔ پیشین
4 فرآیند تحلیل ریسک که به شما در مدیریت ریسک کمک می کند
نوشتهٔ بعدی
مدیریت ریسک 5 مرحله ای ISO و 4 چارچوب اساسی استانداردهای مدیریت ریسک
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست