کانون ارزیابی چیست و چرا کسب و کارها باید از آنها استفاده کنند؟

در این محیط کاری رقابتــی، مهم است که سازمان‌‌ها دارای بهترین استعدادها باشند که مهارتــهای لازم را برای شرایط کاری فعلی داشته باشند، اما همچنین بتوانند خود را با هرگونه چالش آتــی که ممکن است با آن روبرو شوند، سازگار کنند. یکی از مشکلات کلیدی که اکثر سازمان‌ها با آن روبرو هستند جذب و حفظ استعدادهای مورد نیاز خود است. شما فکر می‌کنید به راحتــی می‌توانید شخصی مناسب برای اکثر مشاغل را پیدا کنید. با این حال، اگر با اکثر سازمان‌ها صحبت کنید، آنها به شما می‌گویند که این یکی از بزرگتریــن چالش‌های آنها است.

کانون ارزیابی چیست

نیاز به کانون ارزیابی

بسیاری از سازمان‌ها دریافتند که مسیر مصاحبــه سنتــی دیگر از قابلیت اطمینان مورد نیاز برخوردار نیست. اکثر شرکت‌ها موافقت می‌کنند که افرادی را استخدام کرده‌اند که یا وظیفه خود را ندارند یا در برخــی موارد، صلاحیت بسیار بالایی دارند. در هر دو مورد، کارمند تمایل دارد که سازمان را ترک کند و سازمان باید دوباره فرآیند استخدام را آغاز کند. این امر هم از نظر زمانــی و هم از نظر هزینه‌ای، هزینه بر است. به درستــی استخدام شدن به فرد متقاضی کمک می‌کند تا به سرعت در این نقش قرار گیرد و مدت بیشتری در کار بماند.

سازمان‌ها می‌توانند پول زیادی را صرف تبلیغات شغلــی و آژانس‌های استخدام در تلاش برای دستیابــی به بهترین نامزدهای موجود کنند که هیچ کدام ارزان نیست. استخدام منظم به دلیل گردش مالــی زیاد کارکنان یک عمل گران و مضر است. پس از مدتی، این امر همچنین می‌تواند به برند سازمان آسیب برساند، زیرا بازگشت چندین کارمند شکست خورده یا ناراضی به بازار کار تبلیغ خوبــی برای شرکت شما نیست.

کارکنان جدید زمان خود را صرف گذراندن مراحل پردازش و آشنایــی با نقش می‌کنند. این می‌تواند زمان بسیاری از افراد در یک شرکت را بگیرد. اگر این فرایند چندین بار تکرار شود به دلیل مناسب نبودن کارکنان، سازمان با سطحــی از انگیزه و عدم تعهد نسبت به استخدام‌های جدید از کارکنان فعلــی روبرو خواهد شد. این امر باعث می‌شود که کارکنان جدید از استقبال کمتری برخوردار شوند و احتمال ترک آنها بیشتر است. هزینه‌ها و تأثیرات فقط به فرآیند جذب محدود نمی‌شود بلکه شامل سازمان وسیع‌تری می‌شود.

کانون ارزیابی چیست
کانون ارزیابی چیست ؟

برای غلبه بر عدم اعتماد به نفس مصاحبــه، سازمان‌های آینده‌نگر به منظور بهبود فرایند استخدام به مراکز ارزیابــی روی آورده‌اند. مرکز سنجش مجموعه‌ای از تمرینات مرتبط است که به داوطلبان اجازه می‌دهد استعداد خود را با بازآفرینی شرایط کاری معمول نشان دهند. این ممکن است شامل تمریناتــی باشد که شامل یک جلسه، ارائه یا گزارش ساختگــی است. چنین رویکردی بیشتر از مصاحبه به طول می‌انجامد، اما اطلاعات مرتبط‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد، زیرا می‌توانید شخص را در حال عمل مشاهده کنید و فقط از او بشنوید که چقدر در کار خود خوب است.

قبل از شروع استخدام، سازمان‌ها مهارتــها، دانش و رفتارهای مربوط به نقشــی را که برای استخدام، استخدام می‌کنند، بررسی می‌کنند. آنها مشخص خواهند کرد که کدام یک از این زمینه‌ها برای ایفای نقش بسیار مهم است. از آن زمان، آنها تمرینات مناسبــی را برای نشان دادن زمینه‌هایــی که می‌خواهند آزمایش کنند، توسعه می‌دهند. این تمرینات معمولاً دارای عنصری هستند که به محیط کار مربوط می‌شود تا بتوانند ببینند چه کسی در مورد شرکت و بازار تحقیق کرده است.

داوطلبان تعدادی از کارها را انجام می‌دهند که محدود به زمان هستند. آنها همچنین ممکن است به عنوان بخشــی از فرایند مصاحبه داشته باشند و در برخی موارد، مشخصات شخصیتــی و آزمون استعداد نیز مورد استفاده قرار گیرد. در پایان رویداد، ناظران شرکت دید واضحی از نامزد و مهارتــها، دانش و رفتارهایی که می‌توانند برای سازمان به ارمغان بیاورند خواهند داشت.

به خاطر داشته باشید، هیچگاه نامزدهای “بی‌نقص” وجود ندارند، بنابراین یک سازمان نیازهای توسعه فردی استخدام شده را شناسایــی کرده است. آن شخص برنامه القایی خاصی خواهد داشت که با نیازهای او، متناسب با سازمان و نقش مطابقت دارد. این به فرد کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری در سازمان ادغام شود، اما مهمتر از همه، آنها ارتباط برنامه القایــی را به عنوان یک ابزار توسعه و نه یک رویداد القایــی ملایم که همه اعضای سازمان در آن شرکت خواهند کرد، شناسایی خواهند کرد.

نتیجه

استفاده از کانون ارزیابی روند استخدام را تسهیل می‌کند. ممکن است بیشتر طول بکشد، اما نتایج بهتری را ارائه می‌دهد. این اطمینان را می‌دهد که یک شرکت نامزدهای بهتری برای یک نقش دارد و یک برنامه القایــی شخصی ایجاد می‌کند.

این امر باعث می‌شود نامزد جدید احساس خاص‌تری داشته باشد زیرا آنها خود را ثابت کرده‌اند و مجهز به یک برنامه توسعه شخصی هستند که نشان می‌دهد آنها برای کمک به سازمان باید چه کار کنند. همچنین نشان می‌دهد که یک سازمان دارای سیستم پشتیبانــی کامل برای استخدام‌های جدید است. این یک موقعیت برد / برد برای همه است.

منبع:

koganpage.com

نوشتهٔ پیشین
برگزاری کانون ارزیابی هوشمند در شرکت گاز پارسیان
نوشتهٔ بعدی
فصل 1: مفاهیم اساسی بازاریابی
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست