5 راهکار عالی برای از بین بردن اعتماد به نفس کاذب

در مقاله ی اعتماد به نفس کاذب و آثار مخرب آن ! درباره ی اعتماد به نفس و خود باوری صحبت کردیم . در ادامه با انواع روش های از بین بردن اعتماد به نفس کاذب اشنا می شویم .

تفاوت بسیار عمیقی بین کسانی که اعتماد به نفس کاذب و کسانی که واقعا آن را احساس می کنند وجود دارد. این حس اغلب پاسخی برای کسانی خواهد بود که خود را در شرایط ناخوشایند می بینند اما نیاز دارند قابل اطمینان به نظر برسند.

ایجاد این حس واقعی یک پروسه بلند مدت است که زمان زیادی می خواهد تا بتوان بدست اورد ، اما اگر به یک راه حل کوتاه مدت سریع نیاز داشته باشیم ، اگر آن را به درستی انجام دهیم ، می توان خود باوری کاذب را جایگزین خود باوری واقعی کرد.

اگر اغلب در موقعیت هایی قرار می گیریم که نیاز به این حس داریم ، به جای تقلب باید روی احساس واقعی خود کار کنیم.

چرا همیشه اعتماد به نفس کاذب ایده خوبی نیست؟

اگر ما نیاز به برگزاری یک جلسه یا ارائه ، اجرای یا سخنرانی در زمانی که با موضوع آشنا نداریم داشته باشیم ، می تواند باعث ایجاد ترس و عصبی در ما شود. حتی اگر مطمئن باشیم که می دانیم چه باید بگوییم و چه کار کنیم ، ارائه چیزی در مقابل مخاطبان می تواند ترسناک باشد.

این زمانی است که می تواند ایده خوبی برای جعل این حس ما باشد. ما می خواهیم قابل اعتماد و آماده به نظر برسیم ، به همین دلیل ممکن است به راه حل کوتاه مدت برای جعل احسامان متوسل شویم.

هنگامی که موضوع را نمی دانید ، خود باوری جعلی ایده خوبی نیست. شما نمی خواهید اطمینان را جعلی کنید زیرا می خواهید دروغ بگویید ، می خواهید این حس جعلی باشد تا کمتر عصبی به نظر برسید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس واقعی

اعتماد به نفس یک مهارت است. مانند هر مهارتی ، اگر تمرین کنیم ، بهتر می شویم. با این حال ، خود باوری مانند نقاشی یا باغبانی نیست. سالها طول می کشد تا آن را بسازیم ، و این چیزی نیست که هر روز تا آخر عمر پس از به دست آوردن آن داشته باشیم.
بسته به نوع اعتماد که ما در مورد آن صحبت می کنیم ، که در این مورد اعتماد به نفس دارد ، هر از گاهی لنگ می زند.

متأسفانه خود باوری ما اغلب به افراد دیگر بستگی دارد. اگر هر روز چیزی جز تعریف و تمجید نشنویم ، خود باوری ما سر به فلک می کشد. برعکس ، اگر به دلیل ظاهر یا شخصیت خود به ما بی اعتنایی شود ، مطمئناً خود باوری ما کاهش می یابد.
وقتی متوجه می شویم که اعتماد به نفس خود را تقلب می کنیم وقتی نیاز به انجام کاری داریم که به آن عادت نداریم یا کاری که در مجموعه مهارت های معمول ما نیست ، ممکن است لازم باشد روی اعتماد به نفس واقعی خود کار کنیم.

چگونه از اعتماد به نفس کاذب به سمت اعتماد به نفس واقعی برویم؟

با چند مرحله ی پایین می توانید این مهارت را در خود پروش دهید :

1- خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

هیچ کدام از ما شبیه همدیگر نیستیم. علایق متفاوتی از هم داریم و از زندگی چیزهای متفاوتی میخواهیم. قرار نیست زندگی شما شبیه دوستانتان باشد یا حتی توانایی های یکسانی داشته باشید. خودتان را بشناسید و به سمت چیزی بروید که واقعا میخواهید.شبکه های مجازی و رسانه های مختلف باعث تقویت این مقایسه شده اند.

در حالی که شما فقط گزیده زندگی دیگران را در شبکه های اجتماعی میبینید. سعی کنید استفاده خود را از شبکه های اجتماعی محدود کنید و تمرکزتان را روی خوشناسی بگذارید. با خودتان روراست باشید و ضعف ها توانایی هایتان را بشناسید.

2- به خودتان سخت نگیرید

لازم نیست شما همیشه در بهترین حالت خود قرار داشته باشید. همه ما انسان ها بی حوصلگی و ناراحتی را تجربه میکنیم. قرار نیست همیشه ظاهر عالی و مردم پسندی داشته باشید.چه دلیلی دارد که برای یک خرید جزئی از سوپر مارکت یک ساعت زمان جلوی آینه باشید؟ چرا باید به خاطر دیگران همیشه خودتان را شاد و جذاب نشان دهید؟

شما هم ضعف هایی دارید و یک سری چیزها را نمیدانید و نمیتوانید انجام دهید. پس خودتان را بپذیرید و اینقدر به خودتان سخت نگیرید.

3- چالش های جدید را امتحان کنید

معنای رقابت هیچ گاه پیروزی صد در صد نیست. خیلی وقت ها شکست سرچشمه پیروزی ها و موفقیت های بعدی شما میشود. به جای این که به خاطر ترس از شکست، فرصت های زندگی خود را از دست بدهید؛ امتحانشان کنید.

سعی کنید با چالش های کوچک شروع کنید. مهارت های جدید را امتحان کنید و سعی کنید آن ها را یاد بگیرید. با این کار هم حس خوبی دریافت میکنید هم خود باوری کاذب خود را درمان میکنید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

4-مشکلات قسمتی از زندگی هستند

هرکسی در زندگی مشکلاتی دارد. داشتن مشکلات هرکسی را ناراحت میکند اما وجود آن ها به زندگی معنا میبخشد. اگر زندگی بدون هیچ مشکلی بود و ما برای هیچ چیزی تلاش نمیکردیم دیگر چه انگیزه ای برای ادامه دادن باقی میماند؟تلاش برای حل مشکلات توانایی و قدرت شما را نشان میدهد.

سعی کنید این بار که مشکلی جلوی راه شما قرار گرفت به جای فرار کردن دنبال راه حل بگردید. سعی کنید محکم باشید و از دیگران هم کمک بگیرید. اما بی خیال مشکلتان نشوید.

5-از تنهایی خود لذت ببرید

سعی کنید استعداد های خود را در زندگی کشف کنید و در زمان های تنهایی به آن ها مشغول شوید. شما بدون حضور افراد دیگر هم انسان ارزشمندی هستید و میتوانید زندگی شادی داشته باشید.سعی کنید عادت های مثبت را در تنهایی خود تقویت کنید. کارهای خلاقانه میتوانند گزینه خوبی برای شما باشند.

یک تمرین خوب برای از بین بردن این احساس کاذب، صحبت کردن با خود در آینه است. این صحبت ها باید جنبه مثبت و تقویت کننده داشته باشند. با خودتان روراست باشید و در تنهایی با ضعف ها توانایی های خودتان رو به رو بشوید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

نتیجه

اگرچه این مهارت تقلبی ممکن است در کوتاه مدت خوب باشد ، اما اگر احساس کنیم نیاز به تقلب داریم ، تمرکز بر ایجاد این مهارت می تواند ایده خوبی باشد.

گاهی اوقات برای جلب اعتماد باید خود باوری نشان دهیم ، و اگر این حس برای کسی آسان نباشد ، تقلب آن بهترین گزینه  خواهد بود.

اعتماد به نفس بسیار ساده به نظر می رسد ، اما ایجاد مهارت می تواند سالها طول بکشد تا بتوانید آن را به دست آورید ، و کار آسانی نیست. مراقبت از خود و نادیده گرفتن آنچه دیگران فکر می کنند دو مرحله اصلی این مهارت هستند.

خود باوری یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگری ، برای پیشرفت بهتر نیاز به تمرین و تلاش دارد.

داشتن این قابلیت کلید خوشبختی و موفقیت است ، به همین دلیل که اگر برای ما مهمه به متخصصان گوش دهیم و در مورد چگونگی ایجاد خود باوری تحقیق کنیم . با گذشت زمان و فداکاری ، هرکسی می تواند برای تقویت این حس مهارت بیشتری پیدا کند.

منبع: blog.usejournal.com

نوشتهٔ پیشین
10 پلتفرم برتر و مهم هوش تجاری
نوشتهٔ بعدی
Tableau و 5 محصول آن چیست؟
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست