اعتماد به نفس چیست؟ و 7 روش تقویت آن

اعتماد به نفس به معنای اطمینان از خود و توانایی‌های خود است. نه به روشی متکبرانه، بلکه به روشی واقع بینانه و مطمئن. اعتماد به نفس به معنای برتری نسبت به دیگران نیست. این یک دانش درونی آرام است که شما قادر هستید.

افراد با اعتماد به نفس:

  • احساس امنیت کنید تا نا امنی
  • می‌دانند که می‌توانند به مهارت‌ها و نقاط قوت خود برای رسیدگی به هر چیزی که پیش می‌آید تکیه کنند
  • برای چالش های روزمره مانند آزمون ها، اجراها و مسابقات آماده باشید
  • به جای “من نمی توانم” به “من می توانم” فکر کنید
اعتماد به نفس - کانون ارزیابی کیسان

اعتماد به نفس – کانون ارزیابی کیسان

چرا اعتماد به نفس مهم است

اعتماد به نفس به ما کمک می کند تا برای تجربیات زندگی آماده باشیم. وقتی اعتماد به نفس داریم، به احتمال زیاد با افراد و فرصت ها به جلو حرکت می کنیم – نه اینکه از آنها دور شویم. و اگر در ابتدا همه چیز درست نشد، اعتماد به نفس به ما کمک می کند دوباره تلاش کنیم.

وقتی اعتماد به نفس پایین باشد برعکس است. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند ممکن است کمتر چیزهای جدید را امتحان کنند یا به سراغ افراد جدید بروند. اگر بار اول در کاری شکست بخورند، ممکن است کمتر تلاش کنند. عدم اعتماد به نفس می تواند افراد را از دستیابی به پتانسیل کامل خود باز دارد.
به خودت ایمان داشته باشی

آیا کسی به شما گفته است که شما باهوش هستید؟ خنده دار؟ نوع؟ هنری؟ دانش آموز خوب؟ نویسنده خوبی؟ ورزشکار خوب؟

وقتی مردم ما را ستایش می‌کنند یا مهارت‌ها و قابلیت‌های ما را تشخیص می‌دهند، می‌توانند اعتماد به نفس ما را تقویت کنند – به شرطی که این چیزهای خوب را نیز باور کنیم. اگر تا به حال به چیزهای خوبی که مردم درباره شما می گویند شک کرده اید، این برعکس اعتماد به نفس است.

برای اینکه واقعاً اعتماد به نفس داشته باشید، باید واقعاً باور داشته باشید که توانایی دارید. بهترین راه برای به دست آوردن این باور، استفاده از مهارت ها و استعدادهای خود است – با یادگیری و تمرین.

اعتماد به نفس به ما کمک می کند تا برای کشف و توسعه توانایی های خود به جلو حرکت کنیم. وقتی می بینیم که چه توانایی هایی داریم و به دستاوردهای خود افتخار می کنیم، اعتماد به نفس قوی تر می شود.
چگونه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم

همه می توانند برای به دست آوردن اعتماد به نفس بیشتر تلاش کنند.

کانون ارزیابی کیسان

کانون ارزیابی کیسان

در اینجا چند نکته برای امتحان وجود دارد:

1.یک ذهنیت با اعتماد به نفس ایجاد کنید.

وقتی صدای درونی شما می گوید “من نمی توانم”، آن را دوباره آموزش دهید تا بگوید “من می توانم”. یا می‌توانید بگویید: “من می‌دانم که می‌توانم این را یاد بگیرم (یا انجام دهم) اگر ذهنم را روی آن بگذارم.”

2.با مهربانی خودتان را مقایسه کنید.

طبیعی است که خودمان را با دیگران مقایسه کنیم. این راهی برای درک خودمان و پرورش ویژگی هایی است که تحسین می کنیم. اما اگر مقایسه ها اغلب باعث می شود احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید، نشانه آن است که روی اعتماد به نفس و عزت نفس خود کار کنید.

3.شک و تردید را از خود دور کنید.

وقتی به توانایی های خود شک می کنیم، احساس حقارت، بی لیاقتی یا عدم آمادگی می کنیم. این می تواند باعث شود از افراد و موقعیت هایی که ممکن است از آنها لذت ببریم و رشد کنیم دوری کنیم.

4.ریسک ایمن کنید.

در یک کمیته مدرسه ثبت نام کنید، برای کمک به یک پروژه یا پختن فروش داوطلب شوید، یا برای یک تیم یا نمایش استعدادیابی امتحان کنید. دست خود را بیشتر در کلاس بلند کنید. با آن بچه ناز در کلاس علوم خود صحبت کنید.

5.خود را به چالش بکشید تا کاری را انجام دهید که فراتر از منطقه راحتی عادی شماست.

اگر اعتماد به نفس بیشتری داشتید، کاری را انتخاب کنید که دوست دارید انجام دهید. کمی به خود فشار بیاورید و این کار را انجام دهید. اکنون که این کار را انجام دادید، چیز دیگری را برای امتحان انتخاب کنید – و همین روند را تکرار کنید. اعتماد به نفس با هر قدم به جلو افزایش می یابد.

6.استعدادهای خود را بشناسید و به آنها کمک کنید تا بدرخشند.

به ما آموخته اند که برای بهبود نقاط ضعف خود سخت کار کنیم. گاهی اوقات این مهم است، مانند آوردن نمره بد. اما اجازه ندهید که کار روی نقطه ضعف مانع از پیشرفت شما در کارهایی شود که در آنها مهارت دارید.

7.مطالعه به موقع

بهترین دفاع در برابر اضطراب امتحان و استرس مدرسه، ادامه دادن و انجام کار به طور پیوسته است. جرات کن خودت واقعی باشی بگذارید دیگران شما را همانگونه که هستید ببینند – اشتباهات، ناامنی ها و همه چیز. وقتی احساس نمی کنیم که مجبور نیستیم آنها را پنهان کنیم راحت تر از بین می روند. به جای اینکه بخواهید شبیه دیگران باشید یا به گونه ای رفتار کنید که برای شما صادق نیست، خصلت های خود را بپذیرید.

کانون ارزیابی کیسان

کانون ارزیابی کیسان

نتیجه:

برای واقعی بودن به شجاعت و اعتماد به نفس نیاز است. اما هر چه واقعی تر باشیم، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنیم. اعتماد به نفس باعث ایجاد عزت نفس می شود.

سطح اعتماد به نفس برای همه ما بالا و پایین می رود، حتی برای افراد با اعتماد به نفس به ظاهر.

اگر چیزی اعتماد به نفس شما را متزلزل می کند، کمی درک خود را نشان دهید. از خودت انتقاد نکن از اتفاقی که افتاده درس بگیرید، به کارهایی که می توانستید متفاوت انجام دهید فکر کنید و آن را برای دفعه بعد به خاطر بسپارید. در مورد اتفاقی که با کسی که اهمیت می دهد صحبت کنید. سپس نقاط قوت و چیزهایی را که به دست آورده اید به خود یادآوری کنید.

منبع: www.usf.edu

نوشتهٔ پیشین
9 کشور موفق داده پردازی در سیستم مالیاتی از نگاه کیسان
نوشتهٔ بعدی
SQL چیست؟ و 9 کاربرد اصلی آن
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست