گزارش گارتنر در مورد ابزارهای هوش تجاری

پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل و هوش تجاری (ABI) به کاربران فنی کمتری، از جمله افراد تجاری، امکان مدل‌سازی، تجزیه و تحلیل،  اشتراک‌گذاری و مدیریت داده‌ها و همکاری و اشتراک‌گذاری یافته‌ها را می‌دهند، که توسط فناوری اطلاعات فعال شده و توسط هوش مصنوعی (AI) تقویت شده است. بسیاری از پلتفرم‌ها قابلیت‌هایی را به کاربران اضافه می‌کنند تا به راحتی جریان‌های کاری و برنامه‌های اتوماسیون کم‌کد یا بدون کد بنویسند.

این ترکیب از قابلیت‌ها به گسترش چشم انداز تجزیه و تحلیل فراتر از ارائه مجموعه داده‌ها و ارائه داشبورد کمک می‌کند. پلتفرم‌های ABI امروزی می‌توانند بینش‌های متنی غنی‌شده را ارائه دهند، توجه را دوباره بر روی فرآیندهای تصمیم‌گیری متمرکز کنند و در نهایت اقداماتی را انجام دهند که ارزش کسب‌وکار را به ارمغان می‌آورد.

گزارش گارتنر در مورد ابزار هوش تجاری

Microsoft Power BI

گارتنر

مایکروسافت در گزارش گاتنر به عنوان یکی از رهبرها شناخته می‌شود . پلتفرم اصلی ABI آن، Power BI، از طریق Microsoft 365و Azure  یکپارچه‌سازی، قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر، عملکرد  بالاتر از حد متوسط،  دسترسی زیادی به بازار دارد.

در سال 2022،  ابزار هوش تجاری Power BI قابلیت پیگیری متریک را اضافه کرد که به تیم‌ها قابلیت می‌دهد اهداف و اولویت‌های کلیدی خود را در یک تجربه بصری مشترک هماهنگ کنند.

IBM

گارتنر

IBM در گزارش هوش تجاری گاتنر ” Gartner 2023 “یک چشم انداز است. IBM Cognos Analytics با Watson قابلیت‌های اصلی ثابتی را در سراسر استقرار ترکیبی، چند ابری، عمومی و درون محل ارائه می‌دهد.مشتریان ممکن است انتخاب کنند که از آن همراه با مجموعه کانتینری سرویس‌های D&A IBM، از جمله ذخیره‌سازی، مجازی‌سازی داده‌ها، پالایش داده‌ها  و خدمات DSML استفاده کنند.همچنین، IBM چندین پیشرفت در قابلیت‌های تقویت‌شده‌اش ایجاد کرد، فیلتر موجودیت زمانی، پیش‌بینی چند متغیره، کتابخانه سری‌های زمانی، تولید زبان طبیعی و جستجو را بهبود بخشید.

Oracle

اوراکل در گزارش گارتنر در مورد ابزار‌های هوش تجاری به عنوان یک چشم انداز است. Oracle Analytics Cloud (OAC) پلتفرم ABI اصلی آن است. در حالی که سایر ارائه دهندگان خدمات ابری به دلیل نرم افزار بهره وری خود به رسمیت شناخته می شوند، اوراکل به دلیل رهبری در مدیریت پایگاه داده و برنامه های کاربردی جامع تجارت ابری شناخته شده است.

Oracle Analytics Cloud محتوای OAC از پیش ساخته شده را برای تقریباً هر برنامه تجاری Oracle به عنوان بخش کلیدی استراتژی ورود به بازار ارائه می‌دهد. همچنین زمان ارزش گذاری مشتریان برای ارائه تجزیه و تحلیل پیشرفته را کاهش می‌دهد.

Qlik

هوش تجاری

Qlik یک رهبر در این چهارگانه هوش تجاری  است. محصول اولیه آن در بازار پلتفرم تجزیه و تحلیل و BI، Qlik Sense Enterprise SaaS است که شامل Qlik Sense، Qlik AutoML و Qlik Application Automation است.

شرکت هوش تجاری Qlik یک خدمات دهندهcloud ناشناس است و بالاترین سطح مشارکت را برای هر یک از سه ارائه‌دهنده خدمات ابری اصلی (AWS، مایکروسافت و گوگل) به همراه مشارکت با Databricks و Snowflake دارد.

Google

ابزار هوش تجاری گوگل در گزارش  گارتنر Gartner یک چالش است. Google Cloud’s Looker یک پلتفرم ABI با معماری ابری است که تجزیه و تحلیل های بسیار کنترل شده، از جمله بصری‌های خودسرویس  و یک لایه مدل سازی معنایی مبتنی بر Look ML را ارائه می‌دهد.

استودیو Looker می‌تواند به تنهایی در یک ظرفیت سلف‌سرویس کار کند. پلتفرم هوش تجاری  متمرکز بر توسعه‌دهنده Looker یک چارچوب مشترک و کنترل‌شده نسخه‌ای را برای ساختن BI داخلی و برنامه‌های کاربردی به مشتریان ارائه می‌دهد.

Tableau

هوش تجاری

نرم افزار هوش تجاری  Tableau، رهبر قدرتمند در این چهارگانه جادویی است. محصولات تبلو عمدتاً بر کاوش مبتنی بر بصری سازی متمرکز شده‌اند که به کاربران تجاری امکان دسترسی، آماده سازی، تجزیه و تحلیل و ارائه یافته ها در داده‌های خود را می‌دهد.

در سال 2022، ابزار هوش تجاری تبلو Tableau چشم انداز مصرف‌کننده خود را تقویت کرد تا بینش‌های متنی را با ادغام عمیق‌تر توسط Salesforce Data Cloud ارائه دهد.

SAP

SAP یک چشم انداز در این چهارگانه جادویی است. SAP Analytics Cloud یک پلتفرم هوش تجاری کلود با مجموعه وسیعی از قابلیت‌ها در تجسم داده‌ها، گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل افزوده است.

در سال 2022،  نرم افزار هوش تجاری SAP قابلیت های گزارش دهی، داستان سرایی داده و توسعه دهندگان تحلیلی خود را برای بهینه‌سازی تجربه کاربری (UX) برای توسعه دهندگان تجزیه و تحلیل شهروندان، تحلیلگران تجاری و مصرف کنندگان گزارش بهبود بخشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتهٔ پیشین
هوش تجاری برای تجارت الکترونیک
نوشتهٔ بعدی
Power BI و Tableau: تفاوت و مقایسه
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست