فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ از حروف M تا Q

فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص‌هایی است که به تازگی وارد بازار کار در ایران شده و مورد استقبال عده‌ی زیادی از متخصصین حوزه کامپیوتر و کسب‌وکارها قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان قصد داریم در این قسمت از آموزش‌های کیسان به معرفی کامل فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. ما در ادامه مقال‌های قبلی با توجه به زیاد بودن اصطلاحات، این آموزش را به چند مطلب تقسیم کردیم پس در ادامه همراه ما باشید…


فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ (M)


Martech (Marketing Technology)

مارتک (فناوری بازاریابی) به زبان ساده، Martech اصطلاحی است که برای توصیف همپوشانی بازاریابی و فناوری به کار می‌رود. مجموعه‌های نرم‌افزاری و ابزارهای فنی که توسط بازاریابان برای تأثیر بیشتر بازاریابی استفاده می‌شود، معمولاً زیر چتر martech قرار می‌گیرند.

MVP (Minimum Viable Product)

MVP (حداقل محصول زنده) حداقل محصول مناسب اصطلاحی است که بیشتر در نرم‌افزار برای توصیف اساسی‌ترین نسخه محصول که می‌تواند عملکرد دلخواه خود را انجام دهد، استفاده می‌شود.

Map Pack / Local Pack

بخشی از صفحات نتایج جستجوی Google که دارای مشاغل ذکر شده در نقشه محلی است. Google لیستی از مکان‌های فیزیکی را که بیشترین ارتباط را با کلمه جستجوی کلمه کلیدی دارند، نمایش می‌دهد.

Marketing automation

اتوماسیون بازاریابی نرم‌افزاری که بر تعریف، برنامه‌ریزی، تقسیم‌بندی و ردیابی بازاریابی متمرکز است. این فناوری وظایف تکراری مانند ایمیل، ارسال شبکه‌های اجتماعی و اقدامات وبسایت را خودکار می‌کند.

Meatspace

دنیای فیزیکی در مقابل دنیای مجازی “اینترنت” است.

Meta Description

توضیحات متا توضیحی در نتیجه موتور جستجو که خلاصه محتوای یک صفحه وب است. این قطعه محتوای صفحه را به نفع کاربران و موتورهای جستجو توصیف می‌کند. اگر توسط صاحب وبسایت ساخته نشده باشد، موتور جستجو آن را از اولین سطرهای متن در صفحه می‌سازد.

Module

ماژول‌ها قطعه‌ای از نرم‌افزار (به عنوان مثال الگوها‌، توابع) که می‌تواند با ماژو‌ل‌های دیگر ترکیب شود تا یک نرم‌افزار پیچیده‌تر بسازد، هنگام ساخت وبسایت از آن استفاده کنید.


فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ (N)


Native Advertising

تبلیغات بومی نوعی محبوب در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی است که در آن آگهی از شکل، عملکرد و احساس محتوای رسانه‌ای که در آن قرار دارد پیروی می‌کند. تبلیغات بومی در حال حاضر از نظر تعامل موثرتر ارزیابی می‌شوند، زیرا بازاریاب‌ها را قادر می‌سازد مخاطبان را با محتوایی که با تجربه آنها مطابقت دارد هدف قرار دهند.

NPS (Net Promoter Score)

NPS، اگر در حال انجام نظرسنجی از مشتری هستید و به رضایت مشتری علاقه‌مند هستید، NPS معیار مفیدی است. به شما کمک می‌کند دریابید که مشتری احتمالاً در مقیاس 0-10، محصول، خدمات یا شرکت شما را به شخص دیگری توصیه می‌کند.

Nofollow

دستورالعملی است که به موتورهای جستجو گفته می‌شود از پیوند خاص یا پیوندهای موجود در یک صفحه وب پیروی نکنند یا پیوند را به سمت PageRank خود بشمارند.

Noindex

بخشنامه‌ای است که به موتورهای جستجو گفته می‌شود که آن صفحه خاص را در لیست نتایج جستجو خود قرار ندهند. شما معمولاً از noindex در صفحاتی استفاده می‌کنید که نمی‌خواهید کاربر آنها را پیدا کند مگر اینکه مستقیماً در مورد آن به آنها گفته شود.


فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ (O)


Omnichannel Marketing

بازاریابی Omnichannel یک استراتژی بازاریابی بین کانال است که بر ارائه تجارب یکپارچه متمرکز است صرف نظر از نقاط تماس یا دستگاه‌هایی که مشتریان شما از آن استفاده می‌کنند.

Open Rate

نرخ باز در رابطه با بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می‌شود. به زبان ساده، این مقداری است که به شما نشان می‌دهد بسیاری از گیرندگان ایمیل شما را باز کرده‌اند. نرخ باز را نباید با Total Opens اشتباه گرفت. مورد اخیر بارها به شما نشان می‌دهد که ایمیل شما توسط همه باز شده است. این کار توسط همان کاربرانی انجام می‌شود که چندین بار انتخاب کرده‌اند ایمیل شما را باز کنند.

Off page

بهینه‌سازی خارج از صفحه یا سئو خارج از صفحه اقداماتی است که برای بهبود محبوبیت یک وبسایت در خارج از وبسایت خود انجام می‌شود. بطور مثال ایجاد بک لینک.

On-page

بهینه سازی صفحه یا SEO داخلی صفحه اقداماتی است که در یک وبسایت برای بهبود موقعیت آن در نتایج موتور جستجو انجام می‌شود. این شامل استراتژی‌های پیوند داخلی و خارجی، فرمت‌ها و قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا و تولید محتوای مفید برای سایت است.

Organic Listing

لیست‌هایی در صفحات نتایج موتور جستجو که به دلیل ارتباط آنها با عبارات جستجو، نشان داده می‌شوند. بهترین روش برای بهبود جایگاه ارگانیک سایت، پیاده‌سازی تکنیک‌های SEO کلاه سفید در وبسایت است. در مقابل، نتایج جستجوی غیر ارگانیک (پولی) ظاهر می‌شود زیرا پیشنهادی پولی برای عبارات جستجو شده است.


فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ (P)


Page Views

بازدید کاربران از کلیه صفحات وبسایت شما است. هر بارگذاری مجدد صفحه وب توسط همان بازدید کننده به عنوان یک نمایش صفحه جدید محسوب می‌شود.

Personalization

در زمینه بازاریابی، شخصی‌سازی روشی رایج است که شما را قادر می‌سازد با ارائه محتوای شخصی شده به کاربران خاص بر اساس رفتار و زمینه، تجربیات کاربر را متناسب کنید. این فناوری معمولاً از فرایندهای پیشرفته یادگیری ماشین و اتوماسیون استفاده می‌کند.

Position 0

موقعیت 0 Position Zero در بهینه‌سازی موتور جستجو برای توصیف قطعه متن برجسته ( مورد نظر) استفاده می‌شود که درست قبل از نتایج جستجو در جستجو نشان داده می‌شود.

PageRank

فرایندی است که توسط جستجوی Google برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در نتایج موتور جستجو استفاده می‌شود. از Google برای اندازه‌گیری اقتدار یک صفحه وب از PageRank استفاده شد. به طور کلی اعتقاد بر این بود که تعداد کیفیت پیوندهای ورودی به یک وبسایت عامل مهمی برای افزایش امتیاز PageRank شما است.

Phishing

تلاش برای بدست آوردن اطلاعات خصوصی مانند نام کاربری، رمزهای عبور و اطلاعات کارت اعتباری با استفاده از ایمیل‌های جعلی از سایت‌های معتبر.

Pixel

واحد کوچکی برای اندازه‌گیری یک تصویر است، با هزاران پیکسل جداگانه آنچه را چشم به عنوان یک تصویر صاف می‌بیند تشکیل می‌دهد.

Plugins

قطعه‌ای از نرم‌افزار است که ویژگی خاصی را برای سفارشی کردن آن به برنامه اضافه می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است شما در وبسایت خود یک پلاگین “form” داشته باشید که به شما امکان می‌دهد پرونده‌ای از فرم را ثبت کنید.

Prospect

شخصی که احتمال دارد مشتری بالقوه شود.


فهرست کلمات دیجیتال مارکتینگ (Q)


QR Code

کد QR یا کد پاسخ سریع یک بارکد قابل اسکن است که برای رمزگذاری داده‌هایی مانند متن یا URL استفاده می‌شود.

Qualified Lead

در بازاریابی دیجیتال، Qualified Lead اصطلاحی است که برای توصیف Lead استفاده می‌شود که به برند شما علاقه نشان داده و براساس مجموعه خاصی از معیارهای صلاحیت، احتمالاً مشتری جدیدی می‌شود. این می‌تواند از راهنمای بارگیری شده یا سرویسی باشد که در آن ثبت نام کرده‌اند.

منابع:

Nonprofitssource

Accutics

نوشتهٔ پیشین
لغات دیجیتال مارکتینگ از حروف D تا L (45 کلمه)
نوشتهٔ بعدی
استراتژی‌های منابع انسانی در کانون ارزیابی و توسعه مدیران
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست