بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و … هرچه شما آن را بنامید. این روزها بازاریابی آنلاین یک معامله بزرگ است. به هر حال، استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این روند همچنان در حال افزایش است. این تغییر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با مشاغل تأثیر گسترده ای گذاشته است.

بنابراین، بازاریابی دیجیتال چیست؟ بازاریابی دیجیتال مانند هر نوع بازاریابی دیگر است. این راهی برای ارتباط با مشتری بالقوه شما و تأثیرگذاری بر آن است. تفاوت واقعی این است که شما با آن مشتری به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنید و بر آنها تأثیر می گذارید.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

اساساً، بازاریابی دیجیتال به هرگونه تلاش یا دارایی بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و حتی وبلاگ نویسی همه از نمونه های عالی بازاریابی دیجیتال هستند. آنها به معرفی افراد به شرکت شما کمک می کنند و آنها را متقاعد به خرید می کنند.

در اینجا برخی از متداول ترین دارایی ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال وجود دارد که مشاغل برای دسترسی آنلاین به افراد استفاده می کنند:

دارایی های بازاریابی دیجیتال

تقریباً هر چیزی می تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد. این به سادگی باید یک ابزار بازاریابی باشد که از آن به صورت آنلاین استفاده می کنید. گفته شد، بسیاری از مردم نمی دانند که چه تعداد دارایی بازاریابی دیجیتال در اختیار دارند. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:

وبسایت شما

  • دارایی های مارک دار (آرم، نماد، کلمات اختصاری و غیره)
  • محتوای ویدیویی (تبلیغات ویدئویی، دموی محصول و غیره)
  • تصاویر (اینفوگرافیک، عکس محصول، عکس شرکت و غیره)
  • محتوای نوشته شده (پست های وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، توضیحات محصول، توصیفات و غیره)
  • محصولات یا ابزارهای آنلاین (SaaS، ماشین حساب، محتوای تعاملی و غیره)

بررسی‌ها

صفحات شبکه‌های اجتماعی

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، این لیست فقط باعث خراش سطح می شود. بیشتر دارایی های بازاریابی دیجیتال در یکی از این دسته ها قرار می گیرند. اما بازاریابان باهوش دائماً در حال یافتن راه های جدید برای دسترسی آنلاین به مشتریان هستند، بنابراین این لیست در حال رشد است!

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال

لیست استراتژی های بازاریابی دیجیتال نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است. اما در اینجا برخی از استراتژی هایی است که بیشتر مشاغل از آن استفاده می کنند ذکر شده است:

تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در واقع اصطلاحی گسترده است. که شامل هر نوع بازاریابی دیجیتال می شود که در آن شما برای هر کاربری که روی یک تبلیغ کلیک می کند هزینه پرداخت می کنید. به عنوان مثال، Google AdWords نوعی تبلیغات PPC به نام تبلیغات جستجوی پولی است. (که در یک ثانیه از آن استفاده خواهیم کرد). Facebook Ads نوعی دیگر از تبلیغات PPC به نام تبلیغات پرداخت شده در شبکه های اجتماعی است. (در ادامه به آن خواهیم پرداخت).

تبلیغات جستجوی پولی

گوگل، بینگ و یاهو به شما امکان می دهند تبلیغات متنی را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) خود اجرا کنید. تبلیغات جستجوی پولی یکی از بهترین روش ها برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه ای است که به طور فعال در جستجوی محصول یا خدماتی مانند محصولات شما هستند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اگر نمی خواهید برای نشان دادن در SERP هزینه بپردازید. می توانید با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا بهتر است بگوییم بهینه سازی برای موتورهای جستجو. صفحات یا پست‌های وبلاگ را در سایت خود به صورت عالی رتبه بندی کنید. لازم نیست برای هر کلیک هزینه ای بپردازید. اما دریافت یک صفحه برای رتبه بندی معمولاً زمان و تلاش زیادی می برد.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی پولی

بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، LinkedIn ،Pinterest و Snapchat به شما امکان می دهند تبلیغات خود را در سایت آنها انجام دهید. تبلیغات رایگان در شبکه های اجتماعی برای ایجاد آگاهی در مخاطبانی که ممکن است از وجود تجارت، محصول یا خدمات شما مطلع نباشند بسیار مناسب است.

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

مانند سئو، بازاریابی در شبکه های اجتماعی روشی رایگان و ارگانیک برای استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر برای بازاریابی تجارت شما است. و دقیقاً مانند SEO، بازاریابی ارگانیک تجارت شما در شبکه های اجتماعی زمان و تلاش بیشتری می برد. اما در طولانی مدت می تواند نتایج بسیار ارزان تری را به همراه داشته باشد.

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) هنر و دانش بهبود تجربه کاربر آنلاین است. بیشتر اوقات، مشاغل از CRO استفاده می کنند تا از ترافیک وب سایت موجود خود، تبدیل های بیشتری (هدایت، چت، تماس، فروش و غیره) را انجام دهند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اصطلاح بازاریابی دیجیتال نسبتاً گسترده دیگری است. بازاریابی محتوا شامل هر تلاش بازاریابی دیجیتال است که از دارایی های محتوایی (پست های وبلاگ، اینفوگرافیک، کتابهای الکترونیکی، فیلم ها و غیره). برای ایجاد آگاهی از نام تجاری یا کلیک، هدایت یا فروش استفاده می کند.

تبلیغات بومی

تا به حال به پایین یک مقاله رسیده و لیستی از مقالات پیشنهادی را مشاهده کرده اید؟ این تبلیغات بومی است. بیشتر تبلیغات بومی تحت بازاریابی محتوا قرار می گیرد زیرا از محتوای آن برای جذب کلیک استفاده می کند. (هرگز اتفاق بعدی را باور نخواهید کرد!). اغلب، تشخیص تبلیغات بومی ممکن است کمی دشوار باشد. زیرا معمولاً با توصیه های محتوای غیرپرداخته مخلوط می شود. اما این نوع موضوع است.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل قدیمی ترین شکل بازاریابی آنلاین است و هنوز هم قوی است. بیشتر بازاریابان دیجیتال از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ معاملات ویژه، برجسته سازی محتوا (اغلب به عنوان بخشی از بازاریابی محتوا) یا تبلیغ رویدادی استفاده می کنند.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته اساساً پرداخت شخص دیگری (شخص یا تجارت) برای تبلیغ محصولات و خدمات شما در وب سایت وی است. یا بطور کلی سایت هایی هستند که محصولات شما را در سایتهای پر ترافیک تبلیغ مینمایند.

همانطور که در بالا گفته شد، روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین کسب و کار شما وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از مشاغل تلاش هایی برای بازاریابی دیجیتال خود انجام میدهند. یا هزینه یک تیم بازاریابی داخلی و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی را پرداخت می کنند.

بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند؟

بازاریابی دیجیتال یک گزینه عالی برای هر شغلی است. این زیبایی تبلیغات آنلاین است. اگر می‌دانید که می‌خواهید چه کسی را هدف قرار دهید، می‌توانید از بازاریابی دیجیتال برای هدف قرار دادن هر کسی، در هر مکان استفاده کنید.

1. تعیین اهداف

برای اینکه بفهمید چه مبلغی را برای بازاریابی دیجیتال هزینه می کنید، ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید. نحوه برخورد شما با بازاریابی دیجیتال بسته به اینکه آیا هدف نهایی شما ایجاد کلیک، تبدیل یا هدایت، فروش، درآمد یا بازده خاصی از سرمایه (ROI) است، می تواند کاملاً متفاوت باشد.

وقتی کاملاً به آن رسیدید، هدف نهایی هر تلاش بازاریابی باید بازگشت سرمایه باشد. پس از همه، اگر هزینه های بازاریابی دیجیتال شما درآمد سودآور کسب و کار شما را به همراه ندارد، چرا در حال بازاریابی آنلاین هستید؟

کلیک ها و حتی تبدیل ها عالی هستند، اما شرکت شما از طریق کلیک درآمد ندارد (در واقع شما برای خرید کلیک می کنید) یا تبدیلات. از فروش سود کسب میکنید.

با این حساب، اولین چیزی که باید تعیین کنید قبل از اینکه تصمیم بگیرید بودجه بازاریابی دیجیتال شما چقدر باید باشد، تصمیم گیری در مورد میزان درآمد شماست. وقتی این را دانستید، می توانید با استفاده از این اطلاعات میزان تبلیغات را برای رسیدن به آن هدف درآمد تعیین کنید.

2. شناسایی مخاطبان هدف

وقتی دانستید که چقدر می خواهید از طریق بازاریابی دیجیتال درآمد کسب کنید. باید شناسایی کنید که به چه کسانی بازاریابی می‌کنید. این امر بسیار حیاتی است، زیرا شخصیت‌های مختلف خریدار به روش‌های مختلف بازاریابی نیاز دارند. و حتی مهمتر از آن، شخصیت‌های مختلف خریدار به انواع مختلفی از خریداران تبدیل می شوند. برای شناخت بیشتر در مورد بازار هدف به مقاله بازار هدف چیست از آموزش کیسان مراجعه نمایید.

نکته: اگر شخصیت خریدار خود را درک نکنید، نمی توانید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر ایجاد کنید!

اگر تیم فروش دارید، گفتگو با فروش می تواند یکی از سریع ترین راه ها برای جمع آوری شخصیت خریدار مناسب باشد. به هر حال، آنها کسانی هستند که بیشتر با مشتریان شما صحبت می کنند.

با این حال، حتی صحبت با تیم فروش خود و انجام کمی تحقیق کافی نیست. تا واقعاً در سطح جزئیاتی که برای تهیه یک برنامه موثر بازاریابی دیجیتال نیاز دارید، برسید. برای انجام این کار، باید با مشتریان واقعی خود تماس بگیرید.

از آنها بپرسید که چگونه شما را پیدا کرده اند و چه چیزی آنها را متقاعد به خرید از شما کرده است. این اطلاعات یک بینش در مورد روند بازاریابی و فروش شما به شما می دهد که می توانید با استفاده از آن هم عملکرد تبلیغات خود را بهبود بخشید و هم بودجه بازاریابی خود را انتخاب کنید.

3. ارزش مشتری در چیست؟

به طور معمول، مردم به شخصیت های خریدار به عنوان یک روش خوب برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر نگاه می کنند. اشخاص خریدار برای این کار بسیار مناسب هستند.

4- برای رسیدن به اهداف خود چقدر باید هزینه کنید؟

در این مرحله، همه چیز بسیار ساده است. کافیست CAC، مقدار سفارش متوسط ​​و تعداد خریدهای خود را بگیرید. (اگر مدل اشتراک دارید، می توانید از متوسط ​​طول عمر هر شخص خریدار در اینجا استفاده کنید.)

بازاریابی دیجیتال در موبایل چه تفاوتی دارد؟

همانطور که احتمالاً می توانید تصور کنید، بازاریابی دیجیتال در تلفن همراه با بازاریابی دیجیتال روی دسک تاپ بسیار متفاوت است. این روزها، این تفاوت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا تلفن های هوشمند اکنون وسیله اصلی افرادی هستند که برای تعامل با اینترنت استفاده می کنند. با 60٪ فعالیت اینترنت در دستگاه های تلفن همراه، تغییر از دسک تاپ به تلفن همراه تأثیر بسزایی در بازاریابی دیجیتال داشته است.

صادقانه بگویم، در دنیای بازاریابی دیجیتال امروز، ایده خوبی است که تصور کنید مردم با بازاریابی شما در تلفن همراه روبرو می شوند و سپس در صورت لزوم استراتژی شما را برای دسک تاپ تطبیق می دهند. در اصل میتوان گفت شما با بازاریابی باید تعاملی بین محیط گوشی و دسکتاپ برقرار کنید.

علاوه بر بهینه سازی تبلیغات برای تلفن همراه، مهم است که به سایت و تجربه صفحه فرود خود نیز فکر کنید. مطمئناً، وب سایت شما ممکن است از نظر دسک تاپ زیبا به نظر برسد، اما در تلفن همراه جالب نباشد، در نهایت درصد قابل توجهی از ترافیک وب خود را بیگانه خواهید کرد.

بازاریابی دیجیتال اکنون در درجه اول یک تجربه موبایل است. خبر خوب این است که اگر شما در بازاریابی دیجیتال نسبتاً تازه کار هستید، لازم نیست نگران اختراع مجدد چرخ باشید. شما می توانید با ارائه تبلیغات جذاب موبایل شروع کنید و سپس در صورت لزوم برای دسک تاپ سازگار شوید.

نتیجه

بازاریابی دیجیتال بازاریابی آینده است. علاوه بر تمام مزایایی که در این مقاله به آنها پرداخته ایم. شما می توانید نتایج تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را با دقت باورنکردنی پیگیری کنید. این بدان معناست که می توان فهمید که کدام استراتژی ها نتایج سودآوری دارند و کدام یک از آنها نیاز به کار دارند.

اتفاقاً اگر این مقاله شما را متقاعد کرده است که به بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. (یا باید بازی دیجیتال مارکتینگ خود را ارتقا دهید.) اما می خواهید در شناسایی روش صحیح به شما کمک کند. در اینجا یا نظرات به ما اطلاع دهید! ما دوست داریم با بازاریابی دیجیتال به رشد مشاغل کمک کنیم.

منابع:

disruptiveadvertising

نوشتهٔ پیشین
چگونه می توان فضاهای کاری را در محیط Power BI سازماندهی کرد؟
نوشتهٔ بعدی
بازاریابی تلفنی چیست؟ مزایا و نکات بازاریابی تلفنی

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آخرین مطالب


گوگل با معرفی مدل جدید زبان بزرگ خود (LLM)، Gemini…
گوگل بارد Bard یک چت بات، انقلابی برای هوش مصنوعی…
چگونه یک متخصص BI تبدیل؟ این یک مسیر خطی نیست،…
برنامه Microsoft Power BI خود را به عنوان یک ابزار…
Api‌های POWER BI REST (رابط‎‌های برنامه نویسی برنامه) یک مجموعه…
فهرست